یزد - محمد حسین جعفری گفت: سی ودومین همایش ملی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به میزبانی استان یزد با حضور اعضای هیئت مدیره کانون های وکلای دادگستری برگزارخواهد شد.

برگزاری همایش ملی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمد حسین جعفری رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اصحاب رسانه استان اظهار داشت: سی ودومین همایش ملی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری  ایران(اسکودا) با حضور چهره های داخلی و بین المللی داخلی و ازتاریخ ۱۱اردیبهشت تا ۱۲اردیبهشت میزبانی استان یزد درهتل پارسیان صفائیه یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود : کانون وکلا یک نهاد کاملا مستقل در ایران است که ۲۵ استان دارای این کانون هستند و چند استان دیگر که کانون وکلا ندارند زیر نظراتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران فعالیت دارند.

جعفری تصریح کرد : این همایش در سال ۲مرتبه در کشور برگزار می شود و هدف از برگزری این همایش ارائه و اتخاذ وحدت رویه بین کانون های وکلای کشور ،برگزاری آزمون های وکالت ، نقد وبررسی هنجارهای نظام حقوقی کشور، نقدرقتارهای نظام حقوقی، ارائه راهکارهایی برای برون رفت از آسیب های نظام حقوقی و بررسی چالشهای نظام حقوقی است.

رئیس  کانون وکلای دادگستری استان گفت: این همایش با حضور ۲۰۰نفر ازهیئت های مدیره کانون وکلا، هیئت رئیسه اتحادیه کانون وکلا و ۵۰۰ نفر از دانشجویان رشته های حقوقی برگزارخواهد شد.

قانونگذاری در کشور ما دچار اشکال است

جعفری با بیان اینکه قانونگذاری درکشورما دچاراشکال است افزود: اولین مشکل نظام قانونی ما عدم قانونگذاری صحیح است قانون است که نظام  حقوقی را می سازد  و نمایندگان ما در حوزه قانونگذاری متاسفانه ضعیف عمل می کنند وبیشتر طرح هایی که درمجلس به تصویب می رسد بدون نظرات  کارشناسی شده است و به نوعی قانونگذاری رادیکالی است و بیشتر طرح های امضا شده غیر کارشناسی بوده  و بحث های قانونگذاری رادیکالی و ارتجاعی  دیگر جواب نمی دهد.

وی ادامه داد: کشور درحوزه قانونگذاری دچار ناکارآمدی است و ما درحوزه حقوق کودکان ، حققو زنان ، آموزش و دیگر موارد با مشکلاتی برخوردار هستیم .  

جعفری خاطر نشان ساخت : ما دراین حوزه ها با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم به دلیل اینکه اعتبارات این حوزه ها ناچیز بوده و برخی دیدگاه های غیر کارشناسی و بین دیدگاه ها ی سنتی و مدرنیته عدم تطابق وجود دارد و اگر این تفکر مبنی بر اینکه هر کسی با هر توانایی که دارد در سمت و پستی منصوب شود  در جامعه مرسوم شود بسیاری ا زمعضلات جامعه برطرف خواهد شد.

 نظام حقوقی در جامعه بر مبنی بر قانون است

جعفری با بیان اینکه نظام حقوقی درجامعه مبنی برقانون است گفت: نظام حقوقی در جامعه ما مه آلود بوده و زبان قانون الکن است و هر کسی بر اساس نظر خود  قانون را تفسیر و اجرا می کند و  به همین دلیل اصل حاکمیت  قانون دچار اشکال می شود  و اصل حاکمیت "حاکمیت سلیقه‌ای " است و اگر قانون گذاری ما اصلاح نشود  جامعه و نظام حقوقی ما به سامان نمی رسد و مسئله قانونگذاری که از توصیه های مهم و دغدغه های مقام معظم رهبری هم هست درکشور نا کارآمد بوده است .

وی افزود: قانون باید درجامعه ارج و منزلت داشته باشد  تا نظام حقوقی ما دچار مشکل نشود و نظام حقوقی در جامعه متکی  به قانون است.

جعفری با بیان اینکه وکلا دردهای اجتماعی مردم را درجامعه منعکس می کنند تصریح کرد: وکیل محل رجوع مردم است  و ما باید مشکلات ودردهای اجتماعی جامعه را بازگوکنیم و متاسفانه موسسات قضایی بسیاری در جامعه در حال رشد هستند و بسیاری از این موسسات آگاهی لازم در حوزه قانونگذاری را ندارند و بسیاری از مشکلا ت قانونی در جامعه راهمین موسسات به وجود می آورند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.