رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کاشمر گفت: موازی‌کاری سایر دستگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های مختلف باعث کم‌رونق شدن فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شده است.

موازی‌کاری‌ها، عامل کم رونقی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کاشمر
به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل خبازی  بیان کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تعداد کم کارآموزان است. موازی‌کاری سایر دستگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های مختلف باعث کم‌رونق شدن فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای شده، درصورتی‌که هزینه‌ها برای متقاضیان یکسان است.

وی اظهار کرد: در مؤسسات غیر از فنی و حرفه‌ای، مدرک‌گرایی مدنظر است تا متقاضی بتواند دیپلم دریافت کند؛ درحالی‌که سازمان فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی و ارتقاء مهارت و آموزش را مدنظر دارد تا کسانی که مدرک دریافت می‌کنند بتوانند در بازار کار فعالیت بهتری داشته باشند.

خبازی با اشاره به  فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز در بخش طراحی دوخت، مراقبت‌های زیبایی و صنایع غذایی از طریق فضای مجازی گفت: با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و بازرسی صنعت، معدن و تجارت در حال شناسایی و پلمب این مراکز هستیم.

به گفته وی  طی سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۳ نفر کارآموز در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد توانسته‌اند مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت کنند.

خبازی اظهار کرد: اکنون ۴۲ آموزشگاه در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد در ۱۳ رشته دارای مجوز و از این تعداد ۳۵ آموزشگاه فعال هستند.  

وی گفت: حرفه‌های مختلفی از قبیل صنایع غذایی، طراحی و دوخت لباس، فن‌آوری و اطلاعات، عمران، فرش و صنایع‌دستی، صنایع غذایی و مراقبت‌های زیبایی از مهم‌ترین رشته‌های این مرکز است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کاشمر عنوان کرد: طی سال گذشته بیشترین دریافت‌کنندگان مدرک مربوط به مراقبت زیبایی با تعداد ۳۸۴ نفر و صنایع پوشاک ۲۱۲ نفر بوده است.

وی ادامه داد: آموزشگاه‌ها برای فعالیت در روستاها می‌توانند با مجوز فنی و حرفه‌ای تجهیزات خود را برای آموزش به روستاها انتقال دهند.
خبازی افزود: تجهیزات بخش خصوصی باید به‌روز باشند تا کارآموزان بیشتری را جذب کنند لذا ارائه تسهیلات کم‌بهره برای بهسازی اماکن آموزشی ضروری است.

وی اظهار کرد: طی چهارسال گذشته این مرکز هیچ‌گونه بودجه‌ای نداشته اما سال گذشته با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای کارگاه‌های آموزشی اختصاص و صرف تهیه تجهیزات شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.