البرز - عباس زارع با اشاره به اینکه در بودجه سال ٩٨ شهرداری کرج بالغ بر ١٤٠ میلیارد تومان برای حوزه فضای سبز و پوشش گیاهی سرمایه گذاری شده است، گفت:پروژه تپه مرادآب که یکی از پروژه های عظیم شهرداری کرج است بخش وسیعی به عرصه فضای سبز تبدیل خواهد شد.

اختصاص اعتبار ١٤٠ میلیاردی به حوزه فضای سبز و پوشش گیاهی کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع رئیس شورای شهر کرج  عصر دوشنبه درهمایش روز زمین پاک که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای پربارش ابتدایی سال هر چند مشکلات سیل هموطنانمان را درگیر کرد اما با بارش های الهی  فرسایش خاک و معضلی به نام ریزگرد کمتر خواهد شد.

وی افزود: در سیل اخیر در برخی از استان های کشورمان  ملت ایران باهمدلی و همیاری خود در کنار سیل زدگان بودندو  امیدواریم ملت و دولت با یکدیگر بتوانند خسارات وارد شده به سیل زدگان را جبران کنند.

رئیس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه  خسارت های سیل ناشی از دست درازی های ما انسان ها در دل طبیعت است، گفت: امید است از این سیل دست عبرت گرفته و ما مسئولان و مجریان دقت بیشتری در پروژه ها داشته باشیم و مردم نیز در این زمینه  با مسئولین مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل بارندگی کاهش روزهای آلوده سال را تجربه کرده ایم، گفت: باید درحوزه حمل و نقل خوب کار کنیم تا در یک سال دیگر ‌شاهدکم شدن تعداد روزهای آلوده هوا باشیم.

وی اضافه کرد: تا زمانی که منابع زیرزمینی ما جبران شود زمان زیادی لازم است وباید همچنان صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم.

زارع در بخش دیگری از سخنانش به بودجه سال ٩٨ اشاره کرد و گفت: در این بودجه شهرداری کرج بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان  برای حوزه فضای سبز و پوشش گیاهی سرمایه گذاری کرده است.

 وی ادامه داد:  امسال تحول اساسی در حوزه فضای سبز در قالب ایجاد لکه های سبز درون شهری و فضای سبز پیرامون شهر کرج خواهیم داشت.

رئیس شورای شهر کرج به تپه مرادآب اشاره کرد و گفت: ‌این پروژه که یکی از پروژه های عظیم شهرداری کرج است بخش وسیعی به عرصه فضای سبز تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آن به موضوع تامین آب مورد نیاز فضای سبز از منابع تجدید پذیر خواهیم پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج موضوع پسماند مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این راستا در بودجه سال جاری شهرداری کرج حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه پسماند پیش بینی شده است و امیدواریم بتوانیم به موضوع مرکز دفن حلقه دره و حل بسیاری از مشکلات  آن بپردازیم.

زارع در ادامه گفت: موضوع مرکز دفن حلقه دره تنها مختص شهر کرج نیست چراکه روزانه یک هزار و ۸۰۰ تن زباله در این مرکز دفن می شود که بیش از ۷۵۰ تن آن در کرج تولید می شود و باقی مانده آن سهم دیگر شهرهای البرز است.

وی به موضوع شیرابه ها در این منطقه اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ مترمکعب در هر روز تولید شیرابه در حلقه دره داریم  که برای محیط زیست بسیار آلوده کننده است اما شرایط حلقه دره و خاک آنجا طوری است که آلودگی شدیدی به موجب دفن شیرابه ها در آنجا حاصل نشده است.

رئیس شورای شهر کرج ‌عنوان کرد: امیدواریم با کمک دولت و مشارکت دیگرشهرهای استان بتوانیم برای بهبود مرکز دفن حلقه دره حرکت کنیم و یا فضای مناسب تری دیگری برای دفن زباله درکرج لحاظ شود.

رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به نخاله های ساختمانی نیز اشاره داشت و گفت:شهرداری تلاش کرده که این موضوع را در کرج سامان دهد اما گاهی درانتقال نخاله های ساختمانی شاهد یک بی فرهنگی در این حوزه از سوی برخی افراد هستیم چراکه بسیاری از نقاط مطلوب شهر تبدیل به نقطه محل تخلیه زباله شده است و این شرایط باید ساماندهی شود.

زارع اضافه کرد: مدیریت شهری کرج این آمادگی را دارد تا از حضور و مشارکت بخش خصوصی برای پیشبرد پروژه های حوزه پسماند استفاده کند.

‌وی در پایان گفت: امیدواریم  بتوانیم کمپینی داشته باشیم تا در راستای آن میزان تولید کیسه های پلاستیکی را در کرج و البرزکاهش دهیم و این اقدام مثبت نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.