البرز - اسکندر امیدی نیا با بیان اینکه در رصد تکنولوژی هاو بومی سازی در حال حاضر با چالش هایی مواجه هستیم، ‌گفت: یکی از علل ناتوانی ما این است که مونتاژ کاری کرده و به دنبال سند سازی نبوده ایم بلکه کارهای دیگران را بومی سازی کرده ایم.

چالش‌های زیست محیطی با جدیت بیشتری دنبال شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسکندر امیدی نیا معاون آموزش و پژوهش سازمان‌حفاظت محیط زیست کشور، عصر دوشنبه در همایش روز زمین‌پاک که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی به سراغ علم ها و فناوری ها رفته و دانشگاه ها را تقویت کردیم و دفتر جذب نخبگان راه اندازی شد.

وی افزود: ‌به رصد تکنولوژی هاو بومی سازی پرداختیم چراکه در دهه ۷۰ برای اینکه توسعه را ایجاد کنیم‌سراغ سندسازی رفتیم و در دهه ۸۰ نقشه جامع علمی و نقشه راه را دنبال کردیم و به دنبال طی کردن این راه ها در نهایت در دهه ۹۰ امیدوار بودیم که این اسناد و قوانین را  بعدها اجرایی کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان‌حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه در حال حاضر چالش های ما باقیست و کماکان رنگ عوض می کند گفت: باید به دنبال حل مسئله باشیم، یکی از علت های ناتوانی ما این است که مونتاژی رفتار کرده و به دنبال سند سازی نبوده ایم .

وی اضافه کرد:  کارهای دیگران را بومی سازی کرده ایم که به دنبال آن سوء برداشت ها حاصل شده است در حالی که هر چیزی استاندارد خودش را دارد .

این مسئول با  تاکید بر اینکه باید توسعه پایدار در شهرستان ها شکل گیرد، گفت باید در نهادینه کردن توسعه، گفتمان، حل مسائل و نگاه ۳۶۰ درجه داشته باشیم چراکه  تعاملات چند جانبه و نظارت در اجرا اهمیت دارد.

امیدی نیا به نقش مهم شوراها برای توسعه پایدار و گفتمان واحد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کشور در بحث خدمات نظام بهداشتی کارنامه ای مورد قبول برای دفاع داریم و اکنون در محیط زیست نیز بحث چالش ها بسیار مهم است و باید به آن پرداخت.

 وی ادامه داد:  تمامی مباحث محیط زیستی که می تواند تمدن ساز و راز بقای جامعه باشد بسیار مهم است و ما می توانیم روی مباحث محیط زیستی همبستگی اجتماعی و وحدت ملی داشته و کمیته های تخصصی و ارتباطی در این راستا داشته باشیم.

امیدی نیا با اشاره به اینکه  قوی ترین سازمان دنیا آنهایی هستند که امور مرتبط به محیط زیست را دنبال و اجرایی می کنند، گفت: محیط زیست میراثی برای آیندگان است که به امانت در اختیار ما است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان‌حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید به سمت مهدکودک ها و مدرسه ها برویم تا برای مباحث محیط زیستی شکار تفکرات وخلاقیت ها را داشته باشیم و در کنار آن صداقت را در رویکرد کاری خود داشته باشیم.

وی در پایان گفت:: باید تلاش کنیم تا هر روز ما روز زمین پاک و هوای پاک باشد تا به شهر سالم برسیم و از ظرفیت های محیطی زیستی بهره ببریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.