قوه قضاییه در سال ۹۶ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد، اما قبول شدگان این آزمون بعد از گذشت بیش از یک سال بلاتکلیف هستند.

بلاتکلیفی قبول شدگان در آزمون قوه قضاییه بعد از گذشت یک سال

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، طی ماه‌های گذشته جمعی از مخاطبان طی تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری به این مجموعه اعتراضات خود در خصوص تعیین و تکلیف آزمون استخدامی قوه قضاییه را مطرح کرده‌اند.

قوه قضاییه در سال ۹۶ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرده است، اما بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری آزمون هنوز خبری از جذب نیرو و استخدامی آنها نیست.

یکی از شروط شرکت در آزمون استخدامی قوه قضاییه عدم اشتغال در نهادهای دیگر است و به همین دلیل افرادی که در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده و قبول شده اند  تا امروز بیکار هستند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار حقوقی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد: به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز برای استخدامی افراد قبول شده در آزمون استخدامی، قوه قضاییه قادر به جذب نیروهای جدید قبول شده در آزمون نیست و تا زمانی که نهادهای ذی ربط از جمله دولت و مجلس اقدام به تامین بودجه مورد نیاز نکنند، نیروهای جدید برای شروع کار فراخوانده نمی‌شوند.

در همین خصوص رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: آزمون کادر اداری قوه قضاییه در قالب ۶۴۰۰ سهمیه استخدامی در مورخ ۹۶/۰۹/۱۰ برگزار شد و تعداد ۷۲۲۸ نفر به عنوان نفرات قبول شده جهت مصاحبه به دادگستری استان‌ها معرفی شدند.

وی افزود: در اکثر استان‌ها دوره‌های آموزشی قبل از شروع به کار اعم از آموزش‌های شغلی، توجیهی بدو خدمت، آموزش سمپ و آموزش مهارت‌های رفتاری برگزار شده است.

رئیس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضائیه بیان کرد: اطلاعات پذیرفته‌شدگان نهایی در سامانه راهکار ثبت شده و آماده صدور ابلاغ انشائی است. امید است با پیگیری‌هایی که از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه، درخصوص تامین اعتبار و بودجه لازم، صورت می‌گیرد، موانع مرتفع شده و با شروع به کار پذیرفته‌شدگان، مشکلات کمبود کادر اداری استان‌ها کاسته شود.

ابوترابی: کوتاهی دستگاه‌های اجرایی مانع از جذب پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه شده است

ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد انتقاد برخی نسبت به نبود جذب ۷۲۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه، گفت: متاسفانه از نظر تامین بودجه هنوز سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشوری برای گزینش‌شدگان و مستخدمین قضات ردیف و شماره استخدامی و بودجه تخصیص نداده‌اند.

این نماینده مجلس افزود: ما در قانون برنامه ششم توسعه تاکید کردیم که هر سال قوه قضائیه باید ۸۰۰ قاضی استخدام کند که این تعداد نسبت به قضاتی که بازنشسته می‌شوند و تعداد پرونده‌های ورودی ناچیز است.

وی تصریح کرد: متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشوری در جهت اجرای این مصوبه مجلس اهتمام ویژه‌ای ندارند و این در حالی است که دستگاه قضایی کشور با کمبود کادر قضایی و کارمند مواجه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لاجوردی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    ممنون از انعکاس این خبر لطفا سازمان برنامه و بودجه پاسخگو باشد
  • مهدی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام ممنون از پیگیریتون ولی خواهشا از سازمان بودجه پیگیر باشین که چرا به درد 7000 قبولی این آزمون نمیرسن
  • قادر ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    احتراما، عاجزانه خواهشمندم در مورد جذب و شروع بکار 7228 نفر پذیرفته شده آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه 10/آذر/96 که بعد از 17 ماه، هنوز معطل و بلاتکلیف هستیم پیگیری بفرمائید. باتشکر
  • قبول شده ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام خواهشا یک نفر این مشکل رو از مسولين پیگیری کنه، 7200 خانوار چشم انتظار نتایج این آزمون هستن.....
  • داود ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام لطفا از دولت و مجلس و قوه قضاییه پیگیری بفرمایید تا ماهم از بلاتکلیفی در بیاییم و بفهمیم کی شروع به کار خواهیم کرد
  • بد شانس ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    خواهشا جواب مارو مسئولان بدهند چون اگه اینجوری ادامه پیدا کنه خیلی از زندگیا بخاطر بی پولی و نداری از هم میپاشه بی انصافی واقعا
  • mardin2 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام خیلی ممنون لطفا تاریخ شروع به کار مارا جویا بشین تا ما هم تکلیف خودمون را بدونیم. به هرجا زنگ میزنیم همه میگن هیچی مشخص نیست. لطفا مارا از بلاتکلیفی در بیارین با تشکر فراوان
  • حامد ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    آقای نوبخت مشکل مارو حل کن تورو به خدا. سازمان امور اداری و استخدامی به فکر ما باشید. 7000 جوان بیکار.شوخی نیس به خدا. ممنون
  • میثم ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    من بخاطر این کار استخدامی دیگه ای هم که داشتم انصراف دادم.خواهش میکنم صدای مارو به مسئولین برسونید.با تشکر
  • امامی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    باسلام لطفا به داد این ۷۰۰۰هزار جوان که دوساله بلا تکلیفن برسید با این گرانی وتورم
  • مریم ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام مسئول بودجه لطفا رسیدگی کنید.چرا برای همه ارگان ها بودجه هست. سریع جذب میشن اما متاسفانه ما ۱۷ماهه منتظریم.لطفا رسیدگی کنید تشکر
  • حسن ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام 6500 جوان منتظر شروع بکار هستن خواهش ميکنم دقيقتر پيگيري کنيد
  • حبیب حسن پور ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    لطفا به داد ما برسین, متاهل و یه فرزند دارم, مستاجر و بیکارم و چشم و امیدم این کار است و شغل پاره وقت قبلی رو هم از دست دادم
  • مهدی ابراهیمی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    لطفا به داد این ۷۰۰۰ جوون بیکار برسین
  • کنعانی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    ممنون از اینکه به ما بها دادین و مشکل ما رو گذاشتین این 7200 نفر قبولی قوه قضائیه دعا گوی شمان
  • هادی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    با سلام لطفا پیگیر مشکل ما بشوید.الان 18 ماه هست که انتظار میکشیم . بسیاری از آزمونهایی که بعد از ما برگزار شده اند الان شروع به کار کرده اند. سال پیش معاون منابع انسانی دادگستری کل وعده اسفند ماه رو دادند اما خبری نشد. میگویند که سازمان برنامه ریزی بودجه تخصیص نمیده . مگر میشود قانون توسط سازمان برنامه ریزی زیر پا گذاشته شود.اگر ممکن هست با آقای نوبخت مصاحبه ای در این خصوص انجام دهید.
  • عرفان ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    باسلام لطفا بلاتکلیفی استخدامی قوه قضاییه را پیگیری بفرمایید.
  • ۱۲۳۴ ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    احتراما، عاجزانه خواهشمندم در مورد جذب و شروع بکار 7228 نفر پذیرفته شده آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه 10/آذر/96 که بعد از 17 ماه، هنوز معطل و بلاتکلیف هستیم پیگیری بفرمائید. باتشکر
  • ۱۲۳۴ ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    احتراما، عاجزانه خواهشمندم در مورد جذب و شروع بکار 7228 نفر پذیرفته شده آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه 10/آذر/96 که بعد از 17 ماه، هنوز معطل و بلاتکلیف هستیم پیگیری بفرمائید. باتشکر
  • امید ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
    0 0
    با تشکر از انعکاس این خبر . خواهشا یکی به داد ما برسه زندگیمون از هم پاشید ما به کجا شکایت ببریم ؟ این دردها رو برا کی بگیم ؟