اسماعیل پور ملائکه گفت: برای اینکه ما بتوانیم اندکی از حرارت این بازار کم کنیم این است که نرخ تسهیلات برای تولید کنندگان اندکی تعدیل شود.

 ۶۰ درصد از مواد اولیه تولید کفش مشهد وارداتی است

اسماعیل پور ملائکه رئیس اتحادیه کفاشان مشهد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:چند مورد است که در بازار کفش از اهمیت بالایی برخوردار است اول اینکه تصمیمات دولت در ثبات نرخ ارز می تواند تاثیرات خیلی خوبی بر بازار تولیدات داخلی داشته باشد و دیگر اینکه ثبت سفارش و ورود مواد اولیه از گمرکات است که ما بتوانیم بصورت آزاد وارد کنند و ترخیص این مواد باز از اهمیت خیلی بالایی برخورار است.

وی افزود: متاسفانه سال گذشته شاهد تغییر قوانین گمرکی بودیم به شکلی که اعمال این قوانین باعث شده همه موادی را که ما برای مدتی ذخیره کرده بودیم به اتمام برسد و همکاران ما را با مشکلات زیادی مواجه کند. چون ۶۰ درصد از مواد اولیه تولید کفش مشهد وارداتی است و از کشورهایی چون ایتالیا و چین وارد می‌شود مواد اولیه بعد از وارد شدن، فرآوری می‌شود و سپس در کارگاه‌های کفاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر بتوانیم مواد اولیه را در کشور تولید کنیم به‌ طور حتم دیگر مشکلاتی از جمله گرانی ارز و ترخیص کالا از گمرک را نخواهیم داشت، اما متأسفانه با توجه به شرایط فعلی، این امکان فراهم نیست. این میان بازار برای یکسری افراد سود جویی که متاسفانه در همه مشاغل هم وجود دارند خیلی از واحدهای تولیدی را با مشکلات زیادی مواجه کنند.

رئیس اتحادیه کفاشان مشهد ادامه داد:مورد دیگری که در بازار این روزها باید به آن توجه شد بحث نرخ بالای تسهیلاتی است که بانکها دارند که تولید کننده ما را با مشکل روبه رو کرده است که به نظر من برای اینکه ما بتوانیم اندکی از حرارت این بازار کم کنیم این است که نرخ تسهیلات برای تولید کنندگان اندکی تعدیل شود. و در این میان بانکها برای تولید کنندگان خرد که فضای بیشتری را از آن خود کرده اند توجه ویژه ای بشود چون به این ترتیب روز به روز مردم توان خرید مردم از واحدهای خردفروشی کم و کم تر می شود. متاسفانه در این فضای اقتصادی آشفته کم تر کسی از همکاران ما هستند که با مشکل چک برگشتی یا عقب ماندگی قسط بانک و...  را دارند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.