مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: براساس آنالیز فیزیکی در طول شبانه‌روز شهر مشهد، حدود ۲ هزار تن پسماند تولید می‌کند.

مشهد در طول یک شبانه‌روز چقدر زباله تولید می‌کند؟
به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل کریمیان در همایش گرامیداشت روز زمین پاک که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: براساس آنالیز فیزیکی در طول شبانه‌روز حدود ۲ هزار تن پسماند تولید می‌شود که حدود ۱۱ درصد از این حجم را تفکیک می‌کنیم و حدود ۲۰ درصد از پسماند تولیدی قابلیت بازیافت را دارد. همچنین ۱۰ درصد قابلیت بازیافت ندارد و ۷۰ درصد مواد آلی است.  
وی افزود: با تمام اتفاقاتی که از سال ۸۰ داشته‌ایم، نمکی‌ها تبدیل به مراجعه درب منازل شد و مشکلاتی را داشت و بعد ایستگاه‌های مبادله پسماند را طراحی کردیم و بعد ایستگاه‌های سیار ایجاد شدند. بعد از آن در مدارس آموزش و فرهنگسازی را انجام دادیم و در ادارات جمع‌آوری زباله‌های خشک را داشتیم. تمام این‌ها باعث شده که امروز ۲۳۰ تن بازیافت را از مبدا داشته‌باشیم.
کریمیان با اشاره به اینکه «در روز زمین  باید آگاهی‌های عمومی‌مان را افزایش دهیم»، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم به مادر سیاره‌ها حتی به مقدار کم کمک کنیم. ما روزانه در حال حاضر ۲۳۰ تن پسماند خشک را از مبدا جمع‌آوری کنیم و این باعث می‌شود که ما ۲۳۰ تن کمتر زمین را آلوده کنیم. این اتفاق ارزشمندی است. آیا این سقف کار ماست؟ خیر.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تصریح کرد: اما باید شرایطی را فراهم کنیم که به عدد ۴۰۰ تن که ایده‌آل و حد مطلوب است برسیم و روزبه‌روز بهتر شود اما در شرایط فعلی و رشد تکنولوژی و آمدن نرم‌افزارهای مختلف، بنا داریم در سال ۹۸ روش جدیدی را اضافه کنیم و با استفاده از اپ پسماند خشکی را که شهروندان جمع‌آوری می‌کنند با ارسال پیام به همکاران ما، جمع‌آوری کنیم و ما به‌ازای این پسماند بتوانند از ارزش اقتصادی این کار زیست‌محیطی‌شان استفاده کنند، به دلیل این که قیمت تمام شده در قبل بیشتربود و در این پروسه حذف می‌شود.
وی ادامه داد: در فاز اول در یک منطقه به صورت پایلوت شروع می‌کنیم. تمام پروسه‌ها را با آسیب ‌شناسی در سطح شهر به صورت پایلوت توسعه می‌دهیم. از این اپ در اردیبهشت ماه رونمایی خواهیم کرد  امیدوارم با استفاده از تکنولوژی بتوانیم این کار را عملی کنیم و تمام شهروندان مشهد از لحاظ جمع آوری پسماند خشک بسیار خوب عمل کنند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.