دستاوردهای تخصصی ساخت داخلی و تعمیرات بومی سازی شده شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد امروز طی مراسمی در مشهد رونمایی شد.

دستاوردهای بومی سازی قطارشهری مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در این مراسم گفت: دستاوردهای تخصصی ساخت داخلی و تعمیرات بومی سازی شده شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد تاکنون افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.
وحید مبین مقدم افزود: تحریم، تغییرات نرخ ارز و فقدان امکان تامین لوازم یدکی، این شرکت را به چالش کشید بنابراین برای رفع آن راهکارهای مختلفی در پیش گرفته شد و مهندسی معکوس در دستور قرار مهندسان ایرانی گرفت.
وی ادامه داد: تکیه بر تولید و توانمندی داخلی یکی از این راهکارها بود که در چارچوب آن شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد پارسال 'حوزه مهندسی و ساخت' را راه اندازی کرد. بر این اساس تاکنون ۷۳ قطعه و ادوات خارجی مهندسی معکوس و بومی سازی شده که ۵۵ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی به همراه داشته است.
مبین مقدم گفت: همچنین با کسب دانش تعمیرات تخصصی ۳۹ قطعه دستگاه نیز تعمیر شد که صرفه جویی ۶۳ میلیارد ریالی در پی داشت و با دستیابی به این دستاورد تخصصی 'سامانه ترمز' خط یکم قطار شهری مشهد اورهال و تعمیر اساسی شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: در بخش نرم افزارها نیز دو نرم افزار در بخش عملیاتی و تعمیرات نگهداری و یکی در بخش فرمان با صرفه جویی ۱۵ میلیارد ریال طراحی و ساخته شد.
همچنین در این مراسم طرح ثبت اختراع 'ترن واش' قطارشهری و سامانه مدیریت هوشمند قطارشهری مشهد در ایستگاههای خط یکم آن رونمایی شد.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی این شهر تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین ۱۷۰ هزار نفر در مسیر آن جا به جا می شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.