فرمانده انتظامی نیشابور گفت: عامل کلاهبرداری با سوء استفاده از عناوین دولتی و اعتراف به ۱۵۰ فقره کلاهبرداری در نیشابور دستگیر شد.

دستگیری عامل ۱۵۰ فقره کلاهبرداری در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین ، سرهنگ حسین دهقانپور فرمانده انتظامی نیشابور گفت: در پی تماس‌های متعدد شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کلاهبرداری فردی شیک پوش و با قدرت بیان بالا از آن‌ها و هم چنین سوء استفاده از عناوین دولتی، پیگیری و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با راهنمایی‌های شاکیان و در بررسی‌های اولیه و میدانی متوجه شدند فردی با جعل مهر یکی از نهادهای دولتی در مقابل دفاتر پلیس+۱۰ و هم چنین دفاتر پیشخوان سطح شهر نیشابور حاضر و پس از شناسایی مراجعان و جلب اعتماد آن‌ها به بهانه تسریع در ارسال و تحویل مرسوله‌های پستی مبالغ مختلف ۳۰ و ۵۰ هزار تومانی اخذ کرده است.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: به دلیل افزایش تماس‌های مردمی مشخصات متهم به کلیه تیم‌های گشتی محسوس و نامحسوس سطح شهر اعلام، لیکن نامبرده با تغییر مداوم لباس و مسیرهای خود در خیابان‌های فرعی باعث شد که تماس هاس مردمی مبنی بر کلاهبرداری افزایش یابد.

دهقانپور افزود: در تحقیقات بعدی پلیس، مشخص شد متهم با به دست آوردن آدرس منزل مراجعان که با چرب زبانی آن را بدست آورده بود به درب منزل همسایگان آن‌ها مراجعه و با تحویل یک پاکت ممهور شده به آنان مبنی بر این که این پاکت مربوط به همسایه است مبالغی دیگر را نیز از آنان دریافت و از محل متواری شده است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه این فرد یک دفتر که مشخصات بیش از ۱۵۰ نفر از شهروندان ثبت شده بود و به همراه تعدادی مهر مربوط به نهادهای دولتی کشف شد.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: متهم دستگیر شده تاکنون به بیش از ۱۵۰ فقره کلاهبرداری با مبالغ مختلف ۲۰، ۳۰ و ۵۰ هزار تومان اعتراف و تعداد ۱۸ نفر شاکی جهت پیگیری پرونده‌های خود مراجعه کرده اند.

دهقانپور گفت : با دستور مراجع قضائی متهم پس از تشکیل پرونده جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس قرار گرفت و شهروندانی که از آن‌ها به این شیوه کلاهبرداری شده است می‌توانند به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیشابور واقع در خیابان ۱۴ معصوم مراجعه و یا با شماره تلفن ۴۳۳۵۴۱۱۸ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: به شهروندان توصیه میکنم که برای رسیدن به اهداف قانونی هیچگاه از روش‌های غیرقانونی استفاده نکنند، ضمن این که اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرائم در جامعه می‌باشد و افراد کلاهبردار معمولا دارای ظاهری آراسته و خوش برخورد می‌باشند که با شیک‌پوشی، استفاده از واژه‌های مورد استفاده در ادبیات رسمی و چاپلوسی و احترام افراطی اقدام به تطمیع قربانیانشان می‌کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.