معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: تخلف آمریکا در جلوگیری از رسیدن کمک‌های نقدی به آسیب‌دیدگان از سیل را در دادگاه بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

 تخلف آمریکا در ممانعت از کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان را پیگیری می‌کنیم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره ممانعت آمریکا از رسیدن کمک‌های نقدی به آسیب‌دیدگان سیل در کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با طرح دادخواستی در دادگاه دادگستری بین‌المللی، تخلف آمریکا در جلوگیری از رسیدن کمک‌های نقدی به آسیب‌دیدگان از سیل را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس هلال احمر که اعلام کرد این نهاد نتوانسته هیچ کمک نقدی را برای کمک به سیل‌زدگان از طریق بانک دریافت کند، افزود: این نشان‌دهنده تخلف بزرگ آمریکا به ویژه در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق بشردوستانه است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بر اساس دستور موقت دادگاه دادگستری بین‌المللی آمریکا نمی‌تواند در مسائل مربوط به غذا، دارو و تجهیزات پزشکی، اقلام کشاورزی و قطعات و خدمات هوایی و کلیه عملیات بانکی مربوط به آن‌ها مانع تراشی کند، تصریح کرد: این اقدام آمریکا علاوه بر اینکه نقض قواعد حقوق بین ‌الملل است به صورت آشکارا هم دستور موقت دادگاه دادگستری بین‌المللی را نقض کرده که برای هر کدام از این‌ها جداگانه اقدامات لازم به عمل آمده است. ​

جنیدی با اعلام اینکه خسارات مربوط به این اقدام آمریکا در دادخواست کلی در دادگاه دادگستری بین‌المللی مطرح است، گفت: بخش‌های قابل توجهی از این اقدام آمریکا هم مبنای دعوای مسئولیت مدنی است که آن را می‌توان با ساماندهی آسیب‌دیدگان در گروه‌های مشخص به صورت مستقل مطرح کرد.

وی تصریح کرد:​، اما فراتر از آن مانع‌تراشی آمریکا در این زمینه نقض دستور موقت دادگاه دادگستری بین المللی است که قبلا صادر شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود:​ کارشکنی آمریکا در جلوگیری از دستیابی سیل‌زدگان به کمک‌های نقدی از طریق معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و بخش اجرایی ویژه‌ای به صورت جداگانه در مجامع حقوقی بین‌المللی در حال پیگیری است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.