رئیس ائتلاف «الاصلاح و الاعمار» به کاردار آمریکا در بغداد گفت که سیاست تحریم علیه سایر کشورها، نتیجه‌ای در پی ندارد و تنها راه حل اختلافات، گفت‌وگوست.

"عمار الحکیم" به کاردار آمریکا؛ سیاست تحریم اقتصادی بی‌فایده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جوی هود» کاردار آمریکا در عراق امروز به دیدار «عمار الحکیم» رئیس ائتلاف «الاصلاح و الاعمار» (اصلاح و سازندگی) رفت.

شبکه خبری «الفرات» گزارش داد که طرفین در این دیدار، تحولات سیاسی عراق و منطقه، روابط دوجانبه بغداد و واشنگتن و راههای تقویت آن را بررسی گردند؛ «به گونه‌ای که در خدمت منافع مشترک باشد».

الحکیم با بیان اینکه عراق باید از محورهای بین‌المللی دور نگه داشته شود، بر منفعت ملی عراق تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه منفعت ملت عراق، قطب‌نمای بغداد در روابطش با همه کشورهاست، خاطر نشان کرد که «سیاست تحریمهای اقتصادی و گرسنه نگه داشتن ملتها، سیاست بی‌فایده‌ای است».

منظور الحکیم از تحریم اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران است؛ به گونه‌ای که این کشور روز گذشته اعلام کرد که معافیت کشورها از خرید نفت ایران را لغو کره است.

این مسئول عراقی با تأکید بر اینکه در حل اختلافات نمی‌توان از سیاست تحریم استفاده کرد، تصریح کرد که گفت‌وگو بهترین راه برای حل این اختلافات است.

کاردار سفارت آمریکا در بغداد اواخر بهمن ۱۳۹۷ گفته بود که نیروهای آمریکایی آماده خروج از عراق در صورت درخواست دولت مرکزی این کشور هستند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «مطلقا» خواستار جنگ با ایران نیست.

اخیرا تحرکات هود و سفر وی به منطقه «عامریه» در «الفلوجه» واکنش مسئولان عراقی را به همراه داشت و تأکید کردند که وی با هدف تطمیع برخی از سرشناسان عشایر به این منطقه رفته تا نیروهای رزمی آمریکا در عراق ابقا شوند.

«مهدی تقی» عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق  تأکید کرد که وزارت خارجه عراق در جریان این سفر قرار نداشته و این مسئله مخالف عرف دیپلماتیک بوده و ناقض حاکمیت عراق است.

این مسئول عراقی اقدام هود را به دور از سطح نمایندگی دیپلماسی دانست و از حمایت واشنگتن از برخی گروه‌ها و تطمیع برخی دیگر برای «تحقق منافع خبیث واشنگتن در کشور» انتقاد کرد.

تقی اعلام کرد که کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق قصد دارد امضا جمع کند و «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق را دعوت کند تا علل این تحرکات بررسی شده و وی را مجبور کنند که «موضع شجاعانه‌ای در قبال نیروهای آمریکایی اتخاذ کند که به صورت غیر قانونی [در خاک عراق] حضور دارند».

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.