۴۵۰ طرح اشتغال محور با مشارکت بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت در خراسان رضوی افتتاح شد.

۴۵۰ طرح اشتغال محور در خراسان رضوی افتتاح شد

به گزار ش قدس آنلاین ؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز سه شنبه در مراسم افتتاح این طرحها که با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد گفت: این طرحهای اشتغالزایی، بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور و اجتماع‌محور هستند.

محمد مخبر اضافه کرد: این طرحهای اشتغال مربوط به الگوی اشتغالزایی اجتماع‌ محور 'سحاب' است که در شهرستانهای سرخس و تربت‌جام راه‌اندازی شده‌اند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: این مشاغل در حوزه‌هایی از جمله پرورش قارچ، شترمرغ، مرغ بومی، دام سبک و سنگین و صنایع چوبی است که توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با مشارکت بانک قرض الحسنه مهرایران ایجاد و آماده‌ بهره ‌برداری شده است.
مخبر افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این طرحهای اشتغالزا هزار و ۵۴۷ فرصت شغلی در شهرستانهای سرخس و تربت‌جام استان خراسان رضوی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با مشارکت بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک قرض الحسنه مهرایران در سال گذشته حدود ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر دو هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال برای اشتغالزایی در مناطق محروم پرداخت شده است.
بنای تأسیس بنیاد برکت، دستور مقام معظم رهبری خطاب به رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است که گفته اند:' در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده است. مثلاً مشکلات هزار روستا را کاملاً حل کنید. چه‌قدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود، این دستگاه را برای این کار آماده کنید'
بنیاد برکت در راستای همین رهنمود در ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۸۶ توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا به عنوان مجموعه‌ای برای محرومیت ‌زدایی، توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی و انجام امور عام‌المنفعه فعالیت کند.
این نهاد با تفأل بر قرآن کریم، 'برکت' نامیده شد تا از همان ابتدا پیام‌آور برکت و توسعه در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته کشور باشد.
طرح اجتماع‌ محور سحاب که مخفف 'سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت' است با مشارکت بنیاد برکت و بانک قرض الحسنه صندوق مهر ایران اجرا می شود.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.