عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:FATF برای کشور ما بسیار مهم و کلیدی است و باید زمان بیشتری را برای تصویب و با رد کردن آن داشته باشیم.

برای تصویب FATF به زمان بیشتری نیاز داریم

به گزراش قدس آنلاین، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای تصویب FATF باید ابتدا با هوشیاری کامل این پدیده فردی و جهانی را شناسایی کنیم و بعد با یک نگاه کلی نسبت به تصویب و یا رد کردن آن اقدام کنیم.

وی افزود:FATF بازیگران متعددی از اقشار مختلف اقتصادی دارد و FATF موضوعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور ما را مورد تاثیر قرار می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  دولت ها، بخش خصوصی، غیر دولتی همه املاک، همه صراف‌ها و هر جا که یک انباشت سرمایه در آن است بازیگران FATF هستند  گفت:FATF در سال ۱۹۸۹ شکل گرفته است و در این سه دهه باعت سه اتفاق بزرگ شده است که اولین آن مبارزه با پولشویی در جهان بوده و اتفاق دوم آن بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر با قطع نامه شماره ۱۳۷۳ شواری امنیت همه کشورها را موظف به عضو خود شد و اتفاق سوم اینکه در این مدت تا کنون ۱۸۰ کشور عضو FATF شدند.

قالیباف افزود:FATF مجری تحریم‌های یک جانبه آمریکا است و در تعریف دیگر FATF مدل حکمرانی بعد از پایان جنگ سرد است.

وی گفت:امریکا دشمن قسم خورده ما با امنیت ملی، هویت کشور ما و همچنین ملت ما دشمنی دارد و ما اگر امروز FATF را تصویب کنیم و یا رد کنیم هیچ مشکلی از مشکلات کشور ما کم نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود:با تصویب FATF هیچ یک از تحریم‌های کشور ما برداشته نمی‌شود و ما باید برای تصویب FATF نقشه راه داشته باشیم و اگر نقشه راه نداشته باشیم با شکست سنگینی روبه رو خواهیم شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/


ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.