خراسان شمالی-رضا رجب زاده گفت: ۵۶ درصد مخازن سدهای استان به خصوص سد بارزو شیروان پر شده است که اگر بارندگی های اخیر نبود بدون شک مشکلات حادتری در حوزه آبرسانی داشتیم.

طرح جمع آوری آب‌های سطحی به زودی اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، از اجرایی شدن طرح جمع آوری آب های سطحی خبر داد و گفت: تا سه ماه آینده شهرداری ها باید این طرح را آماده کنند تا سایر طرح ها منطبق با آن اجرایی شود.

وی اظهار داشت: مطالعات آب های سطحی در شهر بجنورد تکمیل نیست هرچند شهرداری اقدامات خوبی را انجام داده اما وقتی این طرح آماده شود مشکلات کمتری پیش می آید.

وی افزود: در سیل اخیر عملکرد دستگاه های اجرایی استان در حوزه بحران و پیشگیرانه مطلوب بود که البته استاندار نیز در این مدت با برگزاری جلسات مستمر در تهران اعتبارات خوبی را اخذ کرد.

رجب زاده در خصوص سرما زدگی احتمالی محصولات کشاورزی نیز گفت: جهاد کشاورزی باید تا حدی که قابل پیش بینی است اطلاع رسانی کند تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی همچنین خبر از پرشدن ۵۶ درصدی مخازن سدهای استان به خصوص سد بارزو شیروان داد و گفت: اگر بارندگی های اخیر نبود بدون شک مشکلات حادتری در حوزه آبرسانی داشتیم.

رجب زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در حین بحران هستیم بنا بر این باید وضعیت لایه روبی ها مشخص شود که برای این کار علاوه بر اعتبارات استان به اعتبارات ملی نیاز داریم.

وی اظهار داشت: تشکیلات قرارگاه بازسازی در سطح کشور شکل گرفته که ساختار استانی آن ابلاغ و کمیته ها نیز مشخص شده است. رجب زاده در ادامه خاطرنشان کرد: با تدبیر استاندار؛ شورای هماهنگی بازسازی شامل تمام دستگاه های اجرایی سیاستگذار به زودی تشکیل می شود تا تمام اتفاقات بازسازی مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی منازل خسارت دیده از سیل اولویت نخست ماست، افزود: باید یک سری منابع مالی را صرف بازسازی منازل کرد تا زندگی روستائیان به حالت عادی برگردد و این کار نیازمند تدابیر و برنامه ریزی خاص است.

رجب زاده با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی متولی، باید از وزارت خانه های مربوطه اعتبارات اخذ کنند ؛ گفت: برای بارندگی های بعدی باید هلال احمر امدادرسانی های لازم را برای روستاهایی که به دلیل نبود زیرساخت ها راه دسترسی ندارند فراهم کند.

رجب زاده خاطرنشان کرد: در سیل اخیر اخبارهای متفاوتی از رسانه ها منتشر شد که برخی این اخبار تناقض داشت لذا رسانه ها آمارهای لازم را فقط از اداره کل مدیریت بحران استان اخذ کنند و از انتشار اخبار با آمارهای متفاوت پرهیز کنند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.