خراسان شمالی-قدرت حاجی پور گفت: در سال گذشته آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش و ازدواج نیز ۱۰ درصد کاهش داشت.

بیش از ۸هزار واقع ازدواج در استان ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی، قدرت حاجی پور مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی گفت: در سال گذشته تعداد هشت هزار و ۳۲۹ واقعه ازدواج در ۳۵ دفاتر ازدواج و تعداد دو هزارو ۵۴ واقعه طلاق در ۱۶ دفاتر طلاق سطح استان ثبت شد.

وی افزود: در سال گذشته آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش و ازدواج نیز ۱۰ درصد کاهش داشت.

حاجی پور با اشاره به فرهنگ سبک زندگی اسلامی گفت: بنا بر اظهار نظر پژوهشگران وجامعه شناسان تغییر در سبک زندگی اصلی ترین عامل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است.

وی یکی از راهکارهای کاهش طلاق را تقویت کانون خانواده دانست و افزود: آموزش های همسرداری راهکار اصلی برای کاهش طلاق، تسهیل ازدواج های آسان و ساده و همچنین تقویت پشتوانه های، عاطفی و معنوی و مالی در زوج های جوان است که این مهم را نیز میتوان درتقویت سبک زندگی اسلامی در کانون خانوادها و جامعه پیدا کرد و گسترش داد.

رشد ۴۴درصدی درآمدهای وصولی ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان گفت: در  سال۹۷ مبلغی بالغ بر ۱۴۳ میلیارد ریال توسط  دوایر ادارات ثبت اسناد واملاک استان برای دولت کسب درآمد و به خزانه دولت واریز شده است.

قدرت حاجی پور گفت: با تلاش مجموعه همکاران وارائه راهکارهای مناسب درآمدی برای سازمان، اداره کل موفق به نتایج مطلوب کسب درآمد برای خزانه و به سهم خود و سرعت بخشیدن به درآمدهای سازمانی شده است.

وی افزود: آمار درآمدی نشان دهنده آن است که در سال گذشته این اداره کل نسبت به مدت سال ۹۶ رشد ۴۴ درصدی داشته است و شاید بتوان گفت این اداره کل از جمله ادارات موفق در ارائه طرح، برنامه و راهکار درآمدی برای استان بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.