رییس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: سه مرکز برای توزیع کارپول های بی حسی در مشهد اختصاص یافت.

اختصاص سه مرکز برای توزیع کارپول های بی حسی دندانپزشکی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدخسرو شمسیان با اشاره به اینکه به منظور افزایش سرعت توزیع کارپول های دندانپزشکی، علاوه بر داروخانه ۲۲ بهمن، یک داروخانه در بلوار دانش آموز و یک داروخانه در مجاورت بیمارستان قائم به این موضوع اختصاص داده شد، افزود: با توجه به گستردگی شهر مشهد در حال رایزنی برای افزایش تعداد داروخانه های توزیع کننده کارپول هستیم.

وی یادآور شد: با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشورمان، دانشگاه های علوم پزشکی از مرداد پارسال در حوزه توزیع کار پول های بی حسی دندانپزشکی با مشکلاتی مواجه بود؛ زیرا میزان تقاضا برای این دارو با میزان عرضه در بازار مطابقت نداشت.

وی اظهار کرد: هرچند دو شرکت از تهران به صورت انحصاری کارپول ها را بین مراکز درمانی توزیع می کردند ولی دندانپزشکان با توجه به کمبود این دارو مجبور به مراجعه به بخش خصوصی بودند.

این مسوول با اشاره به اینکه اگر قیمت این دارو به صورت تعاونی ۸۰ هزار تومان بود، به صورت آزاد تا چهارصد هزار تومان نیز فروخته می شد، اظهار کرد: برای توزیع این کارپول ها انجمن دندانپزشکی ایران وارد قضیه شد و بین شهرستان ها نیز توزیع می شد؛ اما در این زمینه نیز انتقاداتی بود

نماینده سازمان نظام پزشکی کشور در بخش دندانپزشکی ادامه داد: از همین رو از ابتدای سال جدید توزیع این دارو در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت و بخش اول توزیع دارو با هزار و چهارصد بسته کارپول بین مراکز درمانی و کلینیک هایی که در ایام نوروز فعالیت می کردند، انجام شد.

شمسیان ابراز کرد: در بخش دوم ۱۸۰۰ بسته دارو در بین مطب ها توزیع شد و دندانپزشکان با ارائه پروانه کار و سرنسخه چاپی داروهای بی حسی را دریافت کردند.  

رییس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهداعلام کرد: در روند دریافت کارپول ها تصمیم بر آن شد تا پروانه مطب و سر نسخه چاپی دندانپزشکان اسکن شود  تا هر بار نیاز به ارائه این مدارک نباشد، علاوه براین می توان برنامه ریزی کرد تا با هزینه خود دندان پزشکان کارپول ها با پیک به دست آنها برسد و نیاز به حضور فیزیکی دندان پزشکان نباشد.

وی اعلام کرد: برای شهرستان های استان از جمله تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور رایزنی شده تا تعداد مطب، کلینیک و بیمارستان های نیازمند به کارپول شناسایی شوند و براساس نیاز، دارو در اختیار معاونت درمان شهرستان قرار گیرد تا برای دریافت کارپول ها نیاز به حضور در شهر مشهد نباشد.

کارپول کارتریج ماده بی حسی  و شیشه‌ای استوانه‌ای شکل با درپوش پلاستیکی است که داروهای بی‌حسی و سایر مواد لازم در آن قرار گرفته‌اند.

منبع: صداو سیما

انتها خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.