لرستان- محمد چگنی از تخریب ۱۱۲مدرسه در جریان سیل اخیر خبر داد.

تخریب ۱۱۲ مدرسه در جریان سیل اخیر

به گزارش قدس‌آنلاین، محمد چگنی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان از تخریب ۱۱۲مدرسه در جریان سیل اخیر خبر داد.

وی افزود: پس از وقوع سیل ویران‌گر و دلخراش اخیر، بنا بر گزارش اداره کل آموزش و پرورش، ۹۰۳مدرسه در سطح استان، دچار آسیب شدند.

چگنی در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به اینکه نوسازی بعد از دریافت آمار، اقدام به تشکیل ستاد مدیریت بحران داد، اظهار کرد: در گام نخست، از مدارس آسیب‌دیده بازدید داشتیم، بر اساس ارزیابی تیم‌های کارشناسی، ۱۱۲مدرسه با ۳۹۰کلاس درس، تخریب شده که برای راه‌اندازی آن‌ها به اعتباری بالغ بر ۱۵۶میلیارد تومان نیازمند هستیم.

این مسئول هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه ۳۲۲مدرسه با یک‌هزار ۶۳۲کلاس درس نیازمند تعمیر هستند، ابراز داشت: برای مرمت این تعداد مدرسه و کلاس‌درس، اعتباری بالغ بر ۶۶میلیارد و ۷۵۰میلیون‌تومان مورد نیاز است.

چگنی در ادامه، اشاره‌ای به بحث تجهیزات مورد نیاز مدارس آسیب‌دیده از سیل داشت و گفت: ۱۷۹مدرسه آسیب جدی دیده‌اند که برای خرید تجهیزات مورد نیاز آن‌ها، ۱۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان، بیان کرد: در جهت ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده، تاکنون۱۰۰دستگاه کانکس با بیش از ۲هزار مورد تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی، تهیه شده است.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.