البرز- سارا بهراد از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی تکنوازان به میزبانی شهر کرج خبر داد.

جشن موسیقی "تکنوازان" در کرج برگزار می‌شود

سارا بهراد معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار کرد: انجمن موسیقی البرز با همکاری موسسه فرهنگی هنری هشت بهشت سبز نخستین جشنواره "تکنوازان" را در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن سیروس صابر برگزار می کند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از برنامه های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز است و در رده سنی بزرگسالان به شکل غیررقابتی و در دو گرایش موسیقی سنتی و موسیقی کلاسیک غربی برگزار می شود.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: اولین دوره این جشنواره که به نام "شب تار و سه تار" نامگذاری شده در روز معلم و در راستای ارج نهادن به مقام شامخ معلم و تقدیر از معلمان پیشکسوت موسیقی استان طراحی شده است.

بهراد یادآور شد: روند جشنواره به گونه ای طراحی شده است که در فصول مختلف سال و در دوره های متعدد با نامگذاری های گوناگون اجرا شود.

وی در پایان گفت: پاسداشت از هنر تکنوازی و حفظ میراث بداهه نوازی در عرصه موسیقی به ویژه موسیقی ایرانی و همچنین شناسایی و کشف استعدادهای این عرصه و تقدیر از تلاشگران این رشته از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.