قزوین_ خشایار کاشانی گفت: جشنواره فتو ماراتن یک رویداد فرهنگی ابتکاری است.

جشنواره فتو ماراتن یک رویداد فرهنگی ابتکاری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خشایار کاشانی دبیرفنی جشنواره فتوماراتن ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در سرای تاریخی سعدالسلطنه برگزار شد، جشنواره فتو ماراتن را یک رویداد فرهنگی ابتکاری عنوان کرد و اظهار داشت: این جشنواره می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد و یک جشنواره هنری نیز محسوب می شود.

وی افزود: جشنواره فتوماراتن در دهم اردیبهشت ماه سالجاری آغاز می شود که برای این جشنواره، چند ایستگاه از جمله مسیر دروازه درب کوشک تا سبزه میدان پیش بینی شده است و عکاسان می توانند آثار خود را در چهار ساعت ثبت کنند.

کاشانی با بیان اینکه در جشنواره یکهزار و ۷۰۴ نفر ثبت نام و ۵۰ نفر نیز در بخش آزاد شرکت کردند، یادآور شد: آثار هر ایستگاه در پایان روز به دبیرخانه ارسال می شود.

دبیرفنی جشنواره فتوماراتن در قزوین در خصوص ایستگاه های جشنواره عنوان کرد: مسیردروازه درب کوشک تا سبزه میدان برای ایستگاه نخست و دوم با ۵ موضوع و مسیر سبزه میدان تا امامزاده حسین (ع) برای ایستگاه سوم درنظرگرفته شده است و در زمانی که مشخص شده است، آثار توسط عکاسان ضبط و ثبت می شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره برای نخستین بار در قزوین برگزار و جوایزی برای نفرات برتر اهدا می شود.

کاشانی عنوان کرد: اهدای جایزه برای نفر اول ۳ میلیون تومان، برای نفر دوم دو میلیون تومانی و نفر سوم هدیه یک میلیون تومانی، جوایز ۷۰۰ هزار تومانی هم برای افراد برتر و در بخش معماری جوایز ۱.۵ میلیون تومانی و در بخش تلفن همراه جایزه یک میلیون تومانی درنظرگرفته شده است.

دبیر فنی جشنواره فتوماراتن در قزوین با بیان اینکه در جشنواره ثبت عکس توسط تلفن همراه نیز درنظرگرفته شده است، مطرح کرد: در این بخش، لحظات خصوصی‌تری با زوایای مختلف ثبت می‌شود و در بخش آرشیو تصاویری از ۲۵ سال قبل در جشنواره شرکت داده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.