۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 653403

رئیس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سه مرکز برای توزیع کارپول‌های بی حسی در مشهد اختصاص یافته است.

توزیع کار پول های بی حسی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، سید خسرو شمسیان رئیس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور افزایش سرعت توزیع کارپول‌های دندانپزشکی، علاوه بر داروخانه ۲۲ بهمن، یک داروخانه در بلوار دانش آموز و یک داروخانه در مجاورت بیمارستان قائم به این موضوع اختصاص داده شد و با توجه به گستردگی شهر مشهد در حال رایزنی برای افزایش تعداد داروخانه‌های توزیع کننده کارپول هستیم.


وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، دانشگاه‌های علوم پزشکی از مرداد پارسال در حوزه توزیع کار پول‌های بی حسی دندانپزشکی با مشکلاتی مواجه بودند؛ زیرا میزان تقاضا برای این دارو با میزان عرضه در بازار مطابقت نداشت.

رئیس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با بیان اینکه اگر قیمت این دارو به صورت تعاونی ۸۰ هزار تومان بود، به صورت آزاد تا چهارصد هزار تومان نیز فروخته می‌شد، گفت: برای توزیع این کارپول‌ها انجمن دندانپزشکی ایران وارد قضیه شد و بین شهرستان‌ها نیز توزیع می‌شد؛ اما در این زمینه نیز انتقاداتی بود.

شمسیان افزود: از همین رو از ابتدای سال جدید توزیع این دارو در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت و بخش اول توزیع دارو با هزار و چهارصد بسته کارپول بین مراکز درمانی و کلینیک‌هایی که در ایام نوروز فعالیت می‌کردند، انجام شد.

وی تصریح کرد: در بخش دوم ۱۸۰۰ بسته دارو در بین مطب‌ها توزیع شد و دندانپزشکان با ارائه پروانه کار و سرنسخه چاپی داروهای بی حسی را دریافت کردند.

رئیس اداره نظارت بر دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای شهرستان‌های استان از جمله تربت حیدریه، سبزوار و نیشابور رایزنی شده تا تعداد مطب، کلینیک و بیمارستان‌های نیازمند به کارپول شناسایی شوند و براساس نیاز، دارو در اختیار معاونت درمان شهرستان قرار گیرد تا برای دریافت کارپول‌ها نیاز به حضور در مشهد نباشد.

کارپول کارتریج ماده بی حسی و شیشه‌ای استوانه‌ای شکل با درپوش پلاستیکی است که داروهای بی‌حسی و سایر مواد لازم در آن قرار گرفته اند.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.