رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید:راه های میانبری برای فروش نفت وجود دارد،در گذشته هم تحریم های اینچنینی داشتیم ولی توانستیم نفت را به فروش برسانیم.

رفتار آمریکا در موضوع نفت ایران خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا برای کاهش و به صفر رساندن فروش نفت ایران، گفت:در یک برهه زمانی ممکن است مشکلاتی برای کشور ایجاد شود؛اما وزارت نفت و جمهوری اسلامی ایران هرگز منتظر رفتار آمریکا نبوده اند.

وزارت نفت کشور  راهکارهایی را برای فروش نفت پیش بینی کرده است

وی با اشاره به اقدام آمریکا برای لغو معافیت‌های خریداران نفت ایران،افزود:وزارت نفت کشور راهکارهایی را برای فروش نفت پیش بینی کرده است؛مادامی که کشورهایی که به صورت طولانی مدت مشتری نفت ایران بودند نفت را برداشت کنند،نفت را به آنها می‌فروشیم و اگر آنها مشکل پیدا کردند و نتوانستند برداشت کنند؛حتماً به مشتریان دیگر خواهیم داد.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله لغو معافیت ها را می توان از نظر حقوق بین الملل پیگیری کرد،خاطرنشان کرد:کاری که آمریکایی ها می کنند؛خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی است؛می شود در آن قالب از آنها شکایت کرد چراکه ایالات متحده عضو سازمان تجارت جهانی است؛می‌توان علیه آن ها شکایت کرد و این موضوع را پیگیری کرد.

فروش نفت کشور از طریق کانال مالی اینستکس

صفاری نطنزی با تاکید براینکه به نظر من ترجیحا به جای شکایت،راهکارهای دیگری را باید دنبال کرد که نفت ایران به فروش برسد،مطرح کرد:راه های میانبری برای فروش نفت  وجود دارد،در گذشته هم ما تحریم های اینچنینی داشتیم ولی  توانستیم نفت را به فروش برسانیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم بااشاره به موضوع کانال مالی اروپایی ها،تاکید کرد:موضوعی که با اروپایی ها مطرح شد و می توان از طریق کانال مالیاینستکس و در آن قالب نفت ایران را فروخت؛ما در اروپا برای نفت کشورمان مشتری داریم و می‌شود در آن چارچوب نفت را صادر کرد؛حتی به صورت "بای بک" می توانیم به بعضی از کشورهای صادرکننده، نفت را بفروش برسانیم.

هرچه نفت را از اقتصاد روزمره جدا کنیم،به نفع کشور است

وی با بیان اینکه ایران در فروش نفت درمانده نخواهد ماند،مطرح کرد:ایران راه های فروش نفت و بازار فروش نفت را پیدا خواهد کرد؛حتی اگر هیچ مشتری خارجی هم نداشته باشیم ما می توانیم در داخل کشور به صورت فرآورده،نفت را فرآوری کنیم و آن را بفروش برسانیم.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه مسئله لغو معافیت ها فرصتی برای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و تک محصولی کشور است،تصریح کرد:راه های زیادی برای جایگزینی اقتصاد نفتی وجود دارد،هرچه بتوانیم نفت را از اقتصاد روزمره جدا کنیم به نفع کشور است،یعنی ما نفت را به عنوان یک کالای مصرفی صادراتی صفر نباید نبینیم،می توان آن را تبدیل به فرآورده های نفتی کرد و با ارزش افزوده بهتر و در بازارهای منطقه به فروش رساند و فرآورده نفتی ما مشتری هم زیاد دارد./

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    اگر رفتار امریکا غیر قانونی و قطعا غیر قانونی است پس چرا نظام بخصوص وزارت خارجه و امور حقوق بین الملل به دیوان لاهه و شورای امنیت و... شکایت نمی کند. چرا بطور در رسانه ها بزرگ نمایی نمی کنید که ای امریکا مگر ژاندارم جهان هستید مگر همه کشورها مستعمره شما هستند چرا به طرف های مذاکره گوش زد نمی کنیم که به چه دلیل و بر اساس کدام قانون بین الملل باید امریکا شما را جریمه بکند و ....