البرز- مهدی جمالی نژاد از آسیب ۲۰۰ شهر از کشور در سیل اخیر خبرداد و گفت: موضوع بازتوانی در شهرها و روستاهای آسیب دیده در دستور کار است.

۲۰۰ شهر کشور در سیل اخیر آسیب دید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور عصر چهارشنبه در شورای اداری البرز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در بحران های اخیر اظهار کرد: سیل اخیر و مشکلات پس از آن بی نظیر بود و ۲۴ استان کشور درگیر این مسئله شدند.

وی به تبیین اقدامات انجام شده برای مردم سیل زده اشاره کرد و افزود: هنوز هم نیازمند یاری مدیران و مردم هستیم و خواستاریم که در مرحله بازسازی ما را تنها نگذارنند.

 جمالی نژاد با اشاره به اینکه چهار کمیته برای بهبود شرایط بحران تشکیل شد گفت: موضوع بازتوانی در شهر ها و روستاهای آسیب در دستور کار است.

این مسئول از تشکیل یک قرارگاه برای رسیدگی به مشکلات بحران سیل خبر داد و اظهار کرد: این قرارگاه ها در کنار تشکیل کارگروه ها فعالیت خواهند کرد تا مدیریت پروژه به صورت منسجم اقدام شود.

معاون وزیر به آسیب دیدن ۲۰۰ شهر از کشور در سیل اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار هر قرارگاه یک کمیته نیز فعال خواهد شد با حضور استاندار و معاون عمرانی استان همراه است و در نهایت این قرارگاه ها برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده بسیج هستند.

جمالی نژاد به آسیب  ۱۰۰ هزار واحد از منازل توسط سیل خبر داد و بیان کرد: ۶۷ هزار از این منازل نیازمند بازسازی کامل است وخواستار این هستیم که از موازی کاری ها جلوگیری شود و ازحرکات جزیره ای بپرهیزیم.

وی در پایان با بیان اینکه خیرین و کمک های مردمی ساماندهی شوند اظهار کرد: امیدواریم در جلسات آتی گزارشات تکمیل و بازسازی این منازل را ارائه کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.