خراسان شمالی- غلامحسین ساقی گفت: هم اکنون ۸۸ حلقه چاه در مدار تولید وجود دارند که طبق برنامه ریزی های انجام شده، باید ۳۲ حلقه چاه دیگر حفر شود که تاکنون ۱۹ حلقه چاه حفر شده است.

ساخت ۴۴ هزار متر مکعب مخزن آب تا پایان سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در نشست خبری گفت: در حال حاضر ساخت و آماده سازی ۱۵ هزار متر مکعب مخزن آب در دست اجراست و برای ساخت ۴۴ هزار متر مکعب مخزن آب نیز اعلام فراخون کرده ایم.

وی افزود: ساخت این ۴۴ هزار متر مکعب مخزن آب تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد که ظرفیت ذخیره سازی ۵۹ میلیون لیتر آب را دارد.

ساقی توسعه منابع تامین آب را از برنامه های راهبردی این شرکت عنوان کرد و گفت: آب برخی از شهرهای این استان از طریق آب ذخیره شده در پشت سدها تامین می شود اما فقط نمی توان به آن ها اکتفا کرد بنابراین به دنبال حفر چاه به منظور تامین آب هستیم.

وی ادامه داد: این امر به آن معنا نیست که با حفر چاه ها از آب های سطحی و آب های ذخیره شده در پشت سدها استفاده نکنیم بلکه حفر چاه ها همانند پدافند غیر عامل می ماند و به هنگام ضرورت از آن ها استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون ۸۸ حلقه چاه در مدار تولید وجود دارند اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده باید ۳۲ حلقه چاه دیگر حفر شود که تاکنون ۱۹ حلقه چاه حفر شده است.

ساقی در ادامه در خصوص افزایش بهای خدمات این شرکت نیز گفت: فعلا تصمیمی برای افزایش بهای خدمات این شرکت از طریق تبصره سه و ماده ۷ گرفته نشده است.

وی گفت: این شرکت چند برنامه راهبردی در دستور کار دارد که یکی از آنها، مدیریت مصرف آب است و در این زمینه در سال گذشته، میزان رشد مصرف آب در شهرهای استان کاهشی بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی همچنین درباره روند اجرای شبکه فاضلاب شهری و احداث تصفیه خانه در سطح استان گفت: در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب شهری در سطح استان به ۲۹ و ۳ دهم درصد رسیده درحالیکه میانگین برخورداری شهرهای کشور از شبکه فاضلاب ۴۸ درصد است.

وی گفت: در خراسان شمالی، تا کنون اجرای شبکه فاضلاب در شهر بجنورد تا ۵۰ درصد، در شهر شیروان تا  ۳۵ درصد، در شهر آشخانه تا ۴۵ درصد و در شهر اسفراین نیز تا حدود ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

ساقی گفت: در سال جاری برای جبران عقب ماندگی اجرای شبکه فاضلاب شهری در استان بنا داریم اجرای شبکه فاضلاب از ۲۹ و ۳ دهم درصد تا به ۴۰ درصد توسعه دهیم که این عملیات در سه شهر بجنورد، آشخانه و شیروان انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه شبکه فاضلاب شهری بدون احداث تصفیه خانه فاضلاب کارایی ندارد، افزود: در حال حاضر در شهر شیروان، آشخانه و اسفراین احداث تصفیه خانه های فاضلاب در حال انجام هستند.

ساقی گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب شیروان با ظرفیت جمع آوری ۱۲ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز به پیشرفت فیزیکی ۷۴ و ۲ دهم درصد و احداث تصفیه خانه فاضلاب آشخانه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رسیده اند.

وی افزود: در شهر اسفراین، پروژه تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت هشت هزار متر مکعب جمع آوری پساب در شبانه روز آماده بهره برداری شده که در سال جاری با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: درآینده ظرفیت جمع آوری پساب در تصفیه خانه فاضلاب اسفراین را تا به حجم ۱۶ هزار متر مکعب جمع آوری پساب در شبانه روز ارتقا خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در مجموع ظرفیت جمع آوری پساب این سه تصفیه خانه اشاره شده ۲۷ هزار و ۶۰۰ متر مکعب پساب در شبانه روز خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر پساب تصفیه شده تصفیه خانه فاضلاب بجنورد برای امور کشاورزی همچنین بخشی از آن در مجتمع پتروشیمی و پساب تصفیه خانه اسفراین نیز برای کشاورزی در حال بهره برداری هستند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به توسعه مخازن آب در استان برای ذخیره و پاسخگویی به نیاز شرب شهری نیز اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته، مخازنی با ظرفیت هزار تا دو هزار متر مکعبی را آماده سازی می کردیم که البته برای گلستان شهر بجنورد یک مخزن آب پنج هزار متر مکعبی تهیه شد.

گفتنی است در پایان جلسه خبرنگاران از مرکز دیسپاچینگ و کنترل از راه دور منابع و تاسیسات شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی بازدید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.