خراسان شمالی-مجید الهی راد گفت: میزان پرداخت زکات شده در خراسان شمالی در سال ۹۷ نسبت به مدت سال قبل آن ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مردم بجنورد بیشترین زکات را در استان پرداخت کردند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیشترین مقدار زکات در استان توسط مردم نیکوکار شهرستان بجنورد پرداخت‌ شده است.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته مردم نیکوکار این استان ۱۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، افزود: شهرستان‌های بجنورد با پرداخت بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، مانه و سملقان با پرداخت یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان و اسفراین با پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ترتیب بیشترین پرداخت زکات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: میزان پرداخت زکات شده در استان خراسان شمالی در سال ۹۷ نسبت به مدت سال قبل آن ۲۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه این میزان زکات از ۳۰۰ روستای خراسان شمالی جمع‌آوری‌شده است، افزود: درمجموع بیش از ۵۰۰ روستا مشمول پرداخت زکات هستند که ۲۹۶ روستا به دلیل محرومیت و خشک‌سالی توان پرداخت زکات ندارند.

الهی راد در ادامه به نحوه هزینه کرد زکات اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان و ۴۰ درصد آن نیز صرف ساخت پروژه‌های عمرانی می‌شود به‌طوری‌ که در سال گذشته از همین محل ۸۰ مورد منزل مددجویی و حوزه علمیه تعمیر و احداث‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ۱۰میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده در خراسان شمالی شش میلیارد تومان برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شده است تصریح کرد: این میزان زکات برای کمک‌ معیشت، تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک درمانی برای نیازمندان صرف شده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.