نشست مشترک دکتر محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور مجمع نمایندگان استان با محوریت بیان مشکلات استان در سه حوزه اقتصادی، عمرانی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مشکلات ناشی از سیل در بخش های کشاورزی و مسکونی و دعوت رسمی برای حضور ویژه در استان برگزار شد.

دعوت رسمی استاندار خراسان شمالی از رئیس مجلس برای حضور ویژه در استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی،  نشست مشترک دکتر محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور مجمع نمایندگان استان با محوریت بیان مشکلات استان در سه حوزه اقتصادی، عمرانی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مشکلات ناشی از سیل در بخش های کشاورزی و مسکونی و دعوت رسمی برای حضور ویژه در استان برگزار شد.

محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: با گذشت بیش از ۱۴ سال از تأسیس استان خراسان شمالی، اما این استان در بخش زیرساخت های حمل و نقل که یکی از مهم ترین شاخص های توسعه می باشد دچار محرومیت شدید است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل جاده ای به رغم تلاش ها و اقدامات انجام شده و شروع پروژه های مهمی همچون احداث باند دوم بجنورد - جنگل گلستان، اما پیشرفت پروژه پس از گذشت ۹ سال ۷۸ درصد بوده و در حال حاضر نیز پروژه بدلیل عدم تخصیص مناسب اعتبارات و مطالبات پیمانکاران بصورت نیمه فعال می باشد.

شجاعی در ادامه محور میامی _(گرمه - جاجرم) - بام - قوچان و محور بجنورد -سنخواست را از دیگر پروژه های مهم استان معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی به رغم اقدامات مثبت زیرساختی که جهت برقراری پروازهای منظم و مستمر در فرودگاه بجنورد، به عنوان تنها فرودگاه استان انجام شده است، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری شرکت های هواپیمایی و یا کمبود ناوگان هوایی پروازها نامنظم و حداکثر هفته ای دو روز انجام می شود.

شجاعی اشاره داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز با توجه به نبود زیرساخت ریلی در استان، پروژه راه آهن جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان تعریف گردید که در دست اجرا است و جهت تسریع در عملیات اجرایی نیازمند توجه ویژه دولت و کمک اعتباری از محل صندوق توسعه ملی می باشد تا با تکمیل و بهره برداری و اتصال استان به خطوط راه آهن سراسری کشور شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت تسریع و بهره برداری از پروژه های بخش حمل و نقل استان خواستار برقراری حداقل یک پرواز روزانه در مسیر تهران - بجنورد و بالعکس، تأمین و تخصیص اعتبار مناسب جهت اتصال استان به شبکه بزرگراهی کشور با اتمام بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان در سالجاری، تکمیل و بهره برداری از پروژه محور میامی - (گرمه - جاجرم) - بام - قوچان ومحور بجنورد-سنخواست بعنوان محور استراتژیک در ترانزیت کالا، تسریع در عملیات اجرایی راه آهن جوین - اسفراین -بجنورد - شیروان و تکمیل و اتصال قطعه جوین - اسفراین به شبکه راه آهن سراسری کشور در سالجاری هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.