خراسان شمالی- زهرا مویدی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ۱۴۰ ماما در حوزه درمان، ۲۳۵ ماما در حوزه بهداشت و ۱۰ ماما در حوزه آموزش فعالیت دارند.

بیمارستان بنت الهدی بجنورد برتر کشوری در امر ترویج زایمان طبیعی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، زهرا مویدی سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه هماهنگی برنامه های روز جهانی ماما گفت: بیمارستان بنت الهدی بجنورد امسال جزو ۱۰ بیمارستان برتر کشوری در امر ترویج زایمان طبیعی انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان و بنت الهدی بجنورد جزو ۷۱ بیمارستان برتر کشور انتخاب شده اند که در این میان بنت الهدی در رده ۱۰ بیمارستان برتر قرار دارد.

مویدی اضافه کرد: به همین منظور به مناسبت روز ماما، رئیس بیمارستان بنت الهدی از وزیر بهداشت لوح تقدیری دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آمار سزارین ها در خراسان شمالی طی سال۹۷ نیز رضایت بخش و در محدوده طبیعی قرار داشته است.

سرپرست اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت روز ماما نیز برنامه هایی پیش بینی شده است، افزود: در دانشگاه ۱۴۰ ماما در حوزه درمان، ۲۳۵ ماما در حوزه بهداشت و ۱۰ ماما در حوزه آموزش فعالیت دارند.

دکتر علی حق بین رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت های رضایت بخش ماماها در حوزه های مختلف در سطح استان، اظهار داشت: بسیاری از مادران باردار در مناطق دور دست به کمک ماماهای کار بلد و با تجربه فرزندان خود را به دنیا می آورند.

رسالت ماما را خطیر، حساس و مهم ارزیابی کرد و گفت: انتظار می رود ماماهای خراسان شمالی در سال جاری با انگیزه بیشتر و فعالیت جدی تر، دانشگاه را در تحقق اهداف عالی نظام سلامت یاری رسانند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.