رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: علاوه بر ابهامات جدی که در مصوبه استانی شدن انتخابات شاهد هستیم، فشارهای پیدا و پنهانی وجود دارد که این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد.

حاجی بابایی: فشارهای پیدا و پنهان برای تأیید استانی شدن در شورای نگهبان وجود دارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، با اظهار مخالفت با مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد اصلاح قانون انتخابات گفت: فارغ از نکات مثبت استانی شدن انتخابات، این طرح سردرگمی‌هایی را بین حاکمیت و مردم ایجاد می‌کند.

وی افزود: علاوه بر ابهامات جدی که در این مصوبه وجود دارد، فشارهای پیدا و پنهانی وجود دارد که این مصوبه به تأیید شورای نگهبان برسد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی مردم شهرهای کوچک و روستاها به راحتی با نمایندگان ارتباط دارند و نمایندگان با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانند در دیدارهای چهره به چهره با این مردم در جریان مطالبات، مشکلات و مسائل آن‌ها قرار بگیرند و با اشراف کامل بر شرایط و نیازسنجی از کف جامعه در قانون‌گذاری آنچه مصلحت و مطالبه این مردم است مدنظر قرار دهند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: اما با قانون شدن این مصوبه با گسترش حوزه نمایندگی، علاوه بر این‌که مردم شهرهای کوچک و روستاییان، مانند شهر تهران به علت گستره حوزه انتخابیه دسترسی به نمایندگان نخواهند داشت، چند صدایی باعث می‌شود در تصویب قانون، نیازهای مردم مناطق مختلف کمتر مورد توجه قرار بگیرد، مصوبات مجلس با واقعیت‌های جامعه فاصله پیدا می‌کنند.

حاجی بابایی از موارد دیگر اشکال این مصوبه را تأثیر پشتیبانی شبکه‌های قدرت و پول در انتخاب نمایندگان برشمرد و گفت: با قانون شدن این مصوبه با توجه به گسترده حوزه انتخابیه باید منتظر تأثیرگذاری پول و شبکه‌های قدرت در انتخاب نمایندگان مجلس باشیم که خود به دور از اهداف مترتب بر ایجاد یک مجلس سالم با حضور نمایندگان واقعی مردم است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: انتظار این است که شورای محترم نگهبان، با بررسی دقیق ابعاد حاصل از قانون شدن این مصوبه به رسالت تاریخی و سنگین خود عمل کند.

حاجی بابایی خطاب به مدیران صداوسیما گفت: پیشنهاد می‌شود صداوسیما ابعاد این موضوع مهم را با چند برنامه مناظره برای مردم اطلاع‌رسانی نماید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.