رضیان گفت: تأمین ۵۰ درصد قطعات موردنیاز تولید خودرو در انحصار افراد محدودی است و این موضوع رانت به وجود می‌آورد.

۵۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودرو در انحصار ۷ نفر است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عبدالله رضیان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طی چند وقت گذشته تقاضا برای خرید خودرو بسیار زیاد بود، چراکه در حال حاضر مردم به دلیل شرایط اقتصادی به دنبال حفظ ارزش پول خود هستند و افراد بسیار کمی برای تأمین نیاز، خودرو خریداری کنند.

رضیان افزود: افزایش تقاضا و دلالی، بازار خودرو را به این حال و روز انداخته و خودرو را به کالایی سرمایه‌ای تبدیل کرده است. افراد سودجو به دنبال این هستند که ابتدا صنعت خودروسازی را زمین بزنند و پس از افت ارزش آن را خریداری کنند، البته مجلس با خصوصی سازی صنعت خودرو مخالف نیست و باید موانع رفع شود.

وی اظهار کرد: اگر به دنبال واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی هستیم باید واردات آزاد شود تا از سوء‌استفاده جلوگیری شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تأمین حدود ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودرو در انحصار ۷ نفر است که شرایط موجود مدیریت قیمت خودرو را در اختیار افراد محدود قرار می‌دهد و می‌توانند به طور دلخواه قیمت‌ها را کاهش یا افزایش دهند و این موضوع رانت را به‌وجود می‌آورد.

رضیان با بیان اینکه فضای ناآرام اقتصادی کشور و ممنوعیت واردات خودرو شرایط را برای سوءاستفاده فراهم کرده است، گفت: عده‌ای به راحتی از این فضا سوءاستفاده می‌کنند، در واقع دست سودجویان برای سوءاستفاده باز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.