۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 653505

اولین روز سی ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حواشی گوناگون به کار خود پایان داد.

اولین روز نمایشگاه کتاب چگونه گذشت؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب از ۴ اردیبهشت رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و درب‌های مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت ۱۰ صبح امروز به روی بازدیدکنندگان باز شد.

این نمایشگاه در مساحتی به وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع برپا شده است. ۳۲۰۰ ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند که از این میان ۲۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی هستند.

غرفه کشور چین، میهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با حضور احمد شاکری مدیر کمیته بین الملل سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افتتاح شد.

نزدیک به صدوچهل هزار درخواست برای صدور بن کارت ثبت در سی و دومین نمایشگاه داشتیم که تا ظهر اولین روز نمایشگاه شصت هزار بن کارت تحویل داده شده است. چهار باجه راه دور در بخش‌های کودک و دانشگاهی و آموزشی، پانزده دستگاه خودپرداز سالنی، هشت دستگاه سیار، بیست و پنج وب کیوسک در سالن و محوطه نمایشگاه کتاب تهران مستقر شده اند.

در ساعات اولیه نمایشگاه شاهد حضور بازدیدکنندگان از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بودیم. غرفه ناشران عمومی در راهروی شبستان واقع شده است.در این راهرو برخی ناشران در حال چیدمان غرفه هایشان بودند و همچنان کارتن‌های کتاب در غرفه‌ها به چشم می‌خورد. و غرفه‌ برخی ناشران حاضر در راهروی شبستان کتیبه نداشت البته این مسئله در روز نخست برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم دیده می‌شد.

غرفه‌های بخش بین الملل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مانند سال گذشته در نیم طبقه شبستان واقع شده اند. در این قسمت هم غرفه‌های  کشور ارمنستان، تاجیکستان و سوریه خالی بود.

در نخستین ساعات برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رویدادهای فرهنگی نمایشگاه کتاب هم آغاز شد؛ از جمله آن‌ها نشست‌های میهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود که در غرفه چین و سرای اهل قلم برپا شد.

این دوره از نمایشگاه کتاب هم مانند دوره های قبل مشکلات و حواشی زیادی داشت بطوریکه دستگاه های کارت خوان برخی غرفه ها فعال نشده بود که این موضوع موجب بازگشت خریداران می شد.

در روز نخست برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد حضور برخی چهره های ادبی از جمله محمد سلمانی،اسماعیل امینی و امید صباغ نو در نمایشگاه کتاب تهران بودیم. همچنین در این روز شاهد بودیم مسئولان کتابخانه ها از جمله کتابخانه آستان قدس رضوی از غرفه های سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید و کتاب های مورد نظرشان را برای تجهیز کتابخانه هایشان خریداری می کردند.

ناظران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی تهران هنگام بازدید از غزفه های ناشران به کتاب هایشان توجه می کردند و مراقب بودند ناشری کتاب غیر را در غرفه اش عرضه نکند. البته در ساعات پایانی روز نخست برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شاهد بودیم مشکلات ناشران در خصوص دستگاه های کارتخوان حل شده بود اما برخی مشکلات مانند نبود کتیبه در بالای غرفه ناشران خودنمایی می کرد.نخستین روز برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ساعت ۲۰ به کار خود پایان داد تا در روزی دیگر پذیرای بازدید کنندگان از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.