وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: عربستان فعلا نیازی برای افزایش عرضه نفت در بازار نمی‌بیند.

عربستان فعلا عرضه نفت را در بازار افزایش نمی‌دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان، پس از اینکه کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد: معافیت تحریمی ۸ کشور خریدار نفت ایران را تمدید نخواهد کرد، اعلام کرد هیچ نیازی به افزایش سریع عرضه نفت در بازارهای جهانی نمی‌بینم.

وی اضافه کرد: اما اگر مشتریان نفت بیشتری بخواهند تأمین خواهیم کرد. 

خالد الفالح همچنین گفت: تحلیل‌های بنیادی بازار مسیر را تعیین خواهد کرد، نه قیمت و صادرکنندگان عمده نفت همچنان روی تعادل بخشیدن به عرضه و تقاضای بازار متمرکز خواهند شد.

وزیر انرژی عربستان گفت: ذخایر بدون توجه به اینکه در ونزوئلا چه می‌گذرد و اینکه تحریم‌های نفتی ایران سخت‌تر می‌شود،‌ افزایش می‌یابد و به همین دلیل من لزوم افزایش سریع عرضه در بازار نمی‌بینم. 

وی افزود: کشورهای عضو اوپک همچنان به تعهدات خودشان پایبند خواهند بود. 

منظور فالح به طرح کاهش تولید نفت است که پیش از این به صورت داوطلبانه اجرایی کرده بودند.

وی تأکید کرد: احساس می‌کنیم تقاضا برای نفت تا حدودی در بازار افزایش خواهد یافت، اما ما تعجیلی برای افزایش سریع نفت در بازار نداریم. 

وزیر انرژی عربستان گفت:‌ احتمالا تا یک سطحی پس از ماه ژوئن مدیریت تولید داشته باشیم و کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانان‌شان این کار را انجام خواهند داد، اما هنوز زود است که سقف تولید را از اکنون در نظر بگیریم. 

بر اساس گزارش رویترز، کشورهای عضو اوپک و منابع صنعتی روز سه‌شنبه اعلام کردند که آمادگی تامین شکاف عرضه را دارند اما باید منتظر بمانند تا ببینند نیاز واقعی چقدر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.