سیستان وبلوچستان-در حاشیه افتتاح مدرسه فوتبال شهید بهشتی جلسه ای با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، محمدرضا ساکت مشاور عالی فدراسیون فوتبال، ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال و جمعی از بازیکنان سابق تیم های ملی و باشگاهی فوتبال در بندر شهید بهشتی چابهار پیرامون توسعه همکاری های فرهنگی ورزشی برگزار شد.

پیشنهاداتی برای گسترش همکاری های فرهنگی ورزشی در بندر چابهار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان: در حاشیه افتتاح  مدرسه فوتبال شهید بهشتی جلسه ای با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، محمدرضا ساکت مشاور عالی فدراسیون فوتبال، ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال و جمعی از بازیکنان سابق تیم های ملی و باشگاهی فوتبال در بندر شهید بهشتی چابهار پیرامون توسعه همکاری های فرهنگی ورزشی برگزار شد.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با معرفی اهم دستاوردهای عمرانی و تجاری - اقتصادی بندر چابهار بالاخص از سال 95 و در طی سال گذشته اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان همزمان با رشد و توسعه زیرساختی، عمرانی و تجهیزاتی، بازاریابی و جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی، با امعان نظر به توسعه متوازن؛ همزمان به تقویت و توسعه ورزش های آبی و خاکی مبادرت نموده است.

آقایی افزود: در همین راستا علاوه بر اهمیت و تقویت ورزش های بانوان و آقایان در رشته های قایقرانی، شنا، فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، دوچرخه سواری، ورزشهای رزمی، کیک بوکسینگ و کسب چندین مدال ملی و بین المللی توسط فرزندان و پرسنل این اداره کل، به واسطه اهمیت مسئولیت های اجتماعی وایفای نقش موثر اقدام به تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی با هدف کمک به شکوفایی و پرورش استعدادهای نونهالان و نوجوانان نموده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این با ایجاد زمین چمن طبیعی و مصنوعی و سالن مجهز به تجهیزات بدنسازی وایجاد نشاط ورزشی در بین کارکنان؛ بسط و گسترش همگانی آن در بین خانواده ها و اهالی ورزش شهرستان را نیز دنبال می نماید.

در ادامه محمدرضا ساکت مشاور عالی فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از اقدامات و موفقیت های مثبت و مهم اقتصادی بندر چابهار و طراحی و پیاده سازی الگوی نوین مدیریتی اجرا شده در تمرکز فعالیتها با مسئولیت های مختلف اظهار کرد: حرکت رو به رشد موضوعات دریایی و بندری، سرمایه گذاری و راهبری دریایی بندر چابهار با نگاه مثبت و ارزشمند مدیر کل بنادر و دریانوردی استان به ورزش و ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی عجین گشته و به عنوان یک مجموعه اقتصادی و استراتژیک که با توجه به روح و روان و ایجاد شادابی عمومی به مردم شهرستان هدف گذاری شده است جای قدردانی دارد.

وی در ادامه افزود: امروز که جمعی از بهترین ورزشکاران با اخلاق، فنی، علمی و شایسته فوتبال و فوتسال کشور با تجربیات بین المللی در این نقطه استراتژیک کشور که کمتر مورد توجه قرار گرفته حضور یافتند نقش برجسته ای در انعکاس این فضا به داخل کشور خواهند داشت.

مشاور عالی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و گسترش ورزش عمومی و نگاه غیر جنسیتی این اداره کل، ورزش های  فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی می تواند مبنای همکاری های مشترک قرار گیرد.

شایان به ذکر است در این جلسه پیشنهاد همکاری بین فدراسیون فوتبال و سازمان بنادر و دریانوردی با امضای تفاهم نامه عملیاتی و راهبری از سوی مشاور عالی فدراسیون فوتبال جهت همکاری های آموزشی، تورنمنت، کلاس های آموزشی مربیگری، داوری و فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی برای بانوان و آقایان مطرح شد.

وی همچنین از دعوت از دست اندرکاران باشگاه فرهنگی ورزشی جهت بازدید از اردوهای تیم ملی به عنوان کارگاه آموزشی و ایجاد دبیرخانه مشترک و آمادگی برگزاری مسابقات ملی و بین المللی فوتبال ساحلی، ارائه مشاوره رایگان برای استانداردسازی مجموعه فوتبال ساحلی، برگزاری اردوهای تیم ملی ساحلی و فوتسال در چابهار و برگزاری المپیاد و جشنواره های فوتبال در رده نونهالان و حضور پیشکسوتان و قهرمانان ملی خبر داد.

وی افزود: نوسازی زمین های ماسه ای فوتبال ساحلی از دیگر زمینه های همکاری خواهد بود و راههای همکاری خوبی در بخش های مختلف برای امضای تفاهم نامه بین طرفین وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه چابهار نگین موفق در عرصه اقتصادی است ابراز امیدواری کرد تا در آینده شور و نشاط مضاعفی برای تلاشگران این بندر و شهرستان و استان حاصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.