زهرا صدر اعظم نوری گفت: با پیگیری‌های مؤثر این کمیسیون در سال ۹۸ ردیف بودجه کمک شهرداری به آتش نشانی از ۱۹ میلیارد تومان به ۱۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی در سال ۹۸ ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در راستای نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خرید ۲ هزار دست لباس آتش نسانی گفت: تجهیز و نوسازی سازمان آتش نشانی از جمله اولویت های مدیریت شهری بوده و هست و با اینکه شرایط سختی از لحاظ مالی بر مدیریت شهری وارد شده اما این اولویت را فراموش نکرده ایم.

نوری در ادامه گفت: برای تأمین اعتبار بدین منظور با پیگیری های که به صورت مستمر و موثر از سوی کمیسیون سلامت‌، محیط زیست و خدمات شهری صورت گرفت کمک شهرداری تهران به این سازمان در سال ۹۸ از ۱۹ میلیارد تومان به ۱۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چندین سال می شد که می بایست دو درصد عوارض پروانه های تخریب و نوسازی به ۀآتش نشانی اختصاص می یافت اما این ردیف اعتباری به خزانه واریز می شد و با تاخیر فراوان به آتش نشانی اختصاص می یافت. با پیگیری های کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری این ردیف اعتباری در سال ۹۷ به صورت مستقیم به سازمان آتش نشانی اختصاص یافت و اعتبارات به صورت مستقیم به حساب این سازمان واریز می شود.

نوری ادامه داد: در همین راستا برای اسل ۹۸ از این ردیف اعتباری پیش بینی ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد می شود.

وی افزود: لذا در راسای تامین اعتبار ۲ هزار دست لباس آتش نشانی برای سال ۹۸ که هر دست لباس بالغ بر ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد که جمعا ۶۰ میلیارد تومان می شود مشکلی نخواهد بود.

صدر اعظم نوری در ادامه سخنان خود تهران را یک شهر پر چالش و دارای مشکلات عدیده دانست و گفت: بخشی ازاین مشکلات به وضعیت جغرافیایی و توپو گرافی و بخش به مسایل اقلیمی و بخشی به سیاست ها و رویه های مدیریتی که بر شهر تهران عارض شده بر می گردد.

نوری در ادامه افزود: از طرفی رشد بی رویه جمعیت و مهاجرت گسترده به شهر تهران به دلیل جاذبه ها برای اشتغال و سکونت سبب شده ظرفیت تهران زودتر از آنچه به انتظار رسیدن افق ۱۴۰۴ باشیم پر شود لذا در چنین شرایطی فراهم آوردن شرایط ایمنی برای شهری به مانند تهران یک ضرورت است.

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری گفت: تهران شهری است که از گذشته زمینه های لازم برای تاب آوری آن فراهم نشده و با توجه به سیاست های کلان و تقسیم بندی های مسئولیتی که در زمینه ایمنی و وقوع بحران گرفته شده هر دستگاه می بایست مسئولیت های خود را به نحوه احسن انجام دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا وظیفه شهرداری تهران در حوزه آتش نشانی می باشد که تجهیز و نوسازی این سازمان یکی از ضروریات است.

صدر اعظم نوری گفت: در همین راستا شورای پنجم از ابتدای آغاز به کار خود بر حساسیت این موضوع آگاه بوده و اقدامات لازم را به انجام رسانیده همچنانکه با مدیریت موثر ۲۱ نرده بان قبل از اعمال شدن شرایط تحریم خریداری شد.

نوری افزود: اعضای شورا و در ذیل آن اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری برای موضوع آگاه هستند که برای ایجاد شرایط ایمنی باید ابزار و تجهیزات استاندارد در اختیار داشت و لذا هم در برنامه سوم و هم در بودجه سالانه نوسازی و تجهیز سازمان آتش نشانی مورد اهمیت بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.