رئیس جمهوری روسیه در پکن اعلام کرد که در ماه اوت در مسکو با روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان دیدار و رایزنی خواهد کرد.

پوتین، روحانی و علی اف، مردادماه دیدار می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از رادیو آزاد اروپا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که در ماه اوت(مرداد) با «حسن روحانی» و «الهام علی اف»، روسای جمهور ایران و آذربایجان، در مسکو دیدار خواهد کرد. 

پوتین که برای شرکت در کنفرانس «کمربند و جاده» یا جاده ابریشم جدید به پکن سفر کرده است بعد از دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان این موضوع را به اطلاع خبرنگاران رسانده است. 

جاده ابریشم قرار است چین را به جنوب و آسیای مرکزی، اروپا و همچنین قاره آفریقا وصل کند. 

پوتین افزود: ما توافق کردیم که روسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو در ماه اوت دیدار کنند. 

پوتین قرار است در حاشیه این کنفرانس با «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین نیز دیدار کند. موضوع اصلی دیدار این دو نفر احتمال مذاکرات پوتین با رهبر کره شمالی درباره مسائل مربوط به شبه جزیره کره است. 

«کیم جونگ اون» روز گذشته در بندر «ولادی وستوک» با پوتین دیدار کرد و در این دیدار پیامهایی برای طرف آمریکایی در زمینه مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن ارسال کرد. پوتین بعد از دیدارش با رهبر کره شمالی تاکید کرد که درباره مواضع پیونگ یانگ با چین مشورت خواهد کرد و پیامهای کیم را به واشنگتن منتقل می‌کند. 

آخرین دیدار سه جانبه میان رهبران روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان در نوامبر سال 2017 به میزبانی تهران برگزار شده بود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.