خراسان جنوبی _حجت الاسلام رضا بهشتی فر گفت :در حادثه سیل های اخیر همدلی و همراهی مردم و مسولین و بخصوص سپاه، بسیج، ارتش و روحانیت معزز برای کمک به مردم سیل زده حماسه هایی از حال و هوای هشت سال دفاع مقدس خلق می شد.

عمل به قرآن از وظایف اساسی مسلمانان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، حجت الاسلام والمسلمین رضا بهشتی فر امام جمعه موقت بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم مومن و انقلابی و در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به آیات و روایات اسلامی تدبر در قرآن را یکی از وظایف اصلی مسلمانان و شرط تقوا و پرهیزگاری خواند و گفت: یکی از وظایف انسان ها نسبت به قرآن کریم تدبر و عمل به آیات قرآن است که شرط اصلی ایمان اخلاص و تقوا است.

وی با اشاره به احادیثی از رسول اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) در طول دوران رسالت خود بسیار سفارش کرده که مسلمانان به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توجه ویژه‌ای داشته باشند، و خود آن حضرت از روز اول رسالت کار خود را با آیات کریمه قرآن آغاز کرد و در لحظات عمر خود هم به مردم توصیه کرد که به قرآن عمل کنند و از اهل بیت (ع) پیروی کنند؛ چرا که این دو به هیچ عنوان از هم جدایی ندارند.

امام جمعه موقت بشرویه تنها راه نجات بشریت را توجه به آیات کریمه قرآن دانست و گفت: توجه به آیات کریمه قرآن تنها راه نجات بشریت است و پیروی از سیره اهل بیت (ع) نیز مکمل آن است.

 حجت الاسلام بهشتی فر با توجه به توصیه های رسول خدا گفت: وظایف انسان ها نسبت به قرآن کریم بسیار زیاد است و باید برای  فراگیری قرآن، آموزش و توجه به مفاهیم آن همت ویژه ای داشته باشیم.

وی گفت:بنا بر توصیه های معصومین (ع) انسان مومن باید در زمان حیات خود در دنیا یا قرآن را فرا گرفته باشد و یا در حال فراگیری آن باشد، بنابراین فراگیری قرآن کریم یکی از اساسی ترین وظایف انسان های با ایمان و مسلمان است.

 امام جمعه موقت بشرویه به نمازگزاران توصیه کرد: برای فراگیری قرآن کریم هر چه در توان داریم و با توجه به وسع و استعداد خود باید هر روز به مسئله تدبر در قرآن و مفاهیم آن بپردازیم و لازم است مومنین در محافل و مجالس قرآنی که حضور دارند رعایت تکریم و ادب را حفظ کرده و از پرداختن به مسائل غیر ضرور اجتناب کنیم تا خدای نخواسته حرمت این محافل قرآنی خدشه دار نشود.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل مهمی که به عنوان اصول اصلی فراگیری علوم قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد مسئله عمل کردن به قرآن کریم است، چرا که تنها تلاوت قرآن و خواندن آن در محافل و یا حضور بر سر قبور اموات نیست بلکه مهم عمل کردن به دستورات قرآنی است.

امام جمعه موقت بشرویه اظهار داشت: دشمنان اسلام همیشه در این فکر بوده‌اند که مسلمانان را به نوعی تنها وادار کنند که قرآن را فقط تلاوت کنند و آنها را از توجه و تدبر در قرآن و عمل به آن دور می کردند؛ چرا که از این مسئله عمل کردن به دستورات قرآنی بسیار وحشت دارند که منافع آنان را در دنیا به خطر می اندازد.

خطیب جمعه این هفته در خطبه دوم نماز با قدردانی از برگزار کنندگان جشن های ماه مبارک شعبان و به خصوص میلاد منجی عالم بشریت آقا امام زمان عجل الله در نیمه شعبان المعظم هم گفت: این ماه با برکت و جشن های ماه شعبان و به خصوص میلاد آقا امام زمان(عج) فرصت بسیار ارزشمندی بود،که جوانان و نوجوانان برای خدمت به جامعه اسلام و فرهنگ اصیل مهدویت حضوری با نشاط معنوی داشتند.

حجت‌الاسلام بهشتی‌فر از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن یاد کرد و گفت همه ما و هر کس در هر جایی مسئولیتی دارد به خصوص مسئولین اماکن مذهبی و هیات محترم مذهبی باید دراین ماه طوری برنامه ریزی کنیم که هم به لحاظ محتوا و کیفیت و هم به لحاظ حضور پرشور و با نشاط مردم و جوانان رشد بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

 وی با توصیه به مدیران برنامه های تلاوت قرآن گفت: کسانی که به عنوان مدیر برنامه های تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان انجام وظیفه می کنند لازم است، با توجه به آمادگی کامل این محافل را برگزار کنند و حتماً موضوعاتی همچون تدبر در قرآن کریم و توجه به مسائل احکام شرعی رادر برنامه های خود قرار دهند.

 وی گفت :در ماه مبارک رمضان سعی خواهد شد با دعوت از مربیان و متخصصین قرآنی در خصوص تربیت مربی تدبر در قرآن دعوت شود؛ و محافل و کلاس های آموزشی برای قشر جوان و نوجوان و علاقمندان به علوم قرآنی برگزار شود.

حجت الاسلام بهشتی فر از متولیان شبهای احیاء ماه مبارک رمضان هم خواست برنامه های این ایام را طوری تنظیم کنند که وقت برای حضور مردم در مجالس محوری در مسجد جامع و استفاده از خطبا و سخنرانان دعوت شده فراهم گردد.

امام جمعه موقت بشرویه با قدردانی از حضور استاندار محترم خراسان جنوبی در منطقه نیگنان و بازدید از روستاهای سیل زده این منطقه قدردانی کرد و گفت: انشاءالله که دستورات مقام عالی استان برای حل مشکلات خانواده های سیل زده عملیاتی شود ولیکن انتظار داریم تا در آینده نزدیک سفر کاری آن مقام محترم وهیئت همراه برای بررسی مشکلات شهرستان بشرویه تحقق یابد.

حجت الاسلام بهشتی فر با اشاره به حوادث اخیر هم گفت: در بارندگی‌های اخیر هرچند سیل های فراوانی در کشور جاری شد و به دنبال آن خرابی و خساراتی هم به مردم وارد کرد و لیکن همدلی و همراهی مردم و مسئولین و به خصوص سپاه و بسیج و جامعه روحانیت معزز حماسه هایی آفرید که نمونه ای از حماسه های هشت سال دفاع مقدس برای کمک به مردم سیل زده را رقم میزد و چشم دشمنان و فتنه‌گران را کور کرد.

وی انتخاب سردار سرلشگر سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران و همچنین قدردانی از زحمات و فداکاری های سردار جعفری فرمانده سابق از سوی مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) را نشانه درایت و کفایت بسیار بالای فرماندهان نظامی کشور دانست و این انتصاب شایسته را به فرماندهان نیروهای مسلح تبریک گفت.

حجت الاسلام بهشتی فر آغاز دهه کرامت مساجد را فرصتی برای توجه ویژه به امور مساجد برشمرد و گفت: در این دهه لازم است مسئولین ومردم برای تامین مسائل ایمنی، نظافت، آماده سازی و برنامه ریزی اصولی در مساجد تلاش کنند؛ و انشالله مساجد را برای ماه مبارک رمضان و حضور پرشور و با نشاط جوانان آماده کنند.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو، نهم، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه را به عنوان روزهای بیادماندنی از تشیکل شوراهای اسلامی  شهر و روستا، روز کار و کارگر و روز معلم یاد کرد و گفت : قطعا مردم ایران اسلامی از اعضای محترم شوراها که صادقانه بدنبال رفع مشکلات مردم هستند و قشر زحمت کش کارگر که سربازان خط مقدم تولید و اقتصاد کشور هستند و همچنین جامعه عظیم و تاثیر گذار فرهنگی که سرمایه عظیم میهن اسلامی یعنی دانش آموزان و آینده سازان این مملکت را تربیت می کنند قدردانی می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.