نایب رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: بنیاد مسکن چرا برای اینکه ملکی را داخل محدوده محسوب کند ۳۰ درصد ملک را دریافت می‌کند.

چرا بنیاد مسکن ۳۰ درصد زمین روستایی را می‌گیرد؟
به گزارش قدس آنلاین ، بهشتیان در چهاردمین جلسه شورای اسلامی استان که در شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: در مورد بحران شهرستان ترشیز که در گذشته متشکل از سه شهرستان بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر بود باید اشاره کرد که در گذشته و امروز همچنان ناحیه آبداری آن‌ها یکی بوده و هست. با توجه به حوزه‌های آب‌ریز زیادی که وجود دارد، آب‌منطقه‌ای عملا به کاشمر نمی‌رسد و امید است به این موضوع دقت شود.
وی افزود: شهرستان بردسکن در سال ۷۴ و شهرستان خلیل‌آباد در سال ۸۲ از ترشیز جداشده است این درحالیست که هر سه این شهرها تنها دارای یک حوزه آبخیز هستند. مساله دیگری که باید در رابطه با ستاد بحران اشاره کرد این است که در زمان وقوع بحران در اواسط عید ساعت ۸ شب ستاد بحران تشکیل شد. مدیریت بحران، یعنی شوراها و مابقی تنها برای عکس و مصاحبه حضور پیدا کنند.؟
بهشتیان در رابطه با مساله بنیاد مسکن و عملکرد آن ادامه داد: بنیاد مسکن برای استعلامی که می‌خواهد به روستایی دهد برای نمونه وصل گاز چارت خنده‌داری را تعبیه کرده است و چارت را به روستایی می‌دهند تا درخواست‌های لازم را انجام دهد برای نمونه باید به شهرداری و فرمانداری مراجعه کند. پرسش اینجاست بنیاد مسکن چه کاره است برای اینکه ملکی را داخل محدوده محسوب کند ۳۰ درصد ملک را دریافت می‌کند. پرسش اینجاست پول استعلامات بنیاد مسکن صرف چه اقداماتی می‌شود؟ چراکه در نهایت کاری انجام نمی‌دهد و دهیار باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.
نایب رئیس شورای اسلامی استان گفت: در روستای محمداباد و خلیل‌آباد بیان شده که زمین‌های مسکونی تمام شده، بنابراین به روستایی زمین جدیدی برای خانه‌سازی نمی‌دهند، حال آنکه شعار می‌دهند روستایی را نگه دارید. درواقع روستاییان به‌دلیل مشکلات زیاد به حاشیه شهر کشانده می‌شوند و تبدیل به حاشیه نشین می‌شود. این درحالیست که ما باید به روستایی پول دهیم تا در روستای خود بماند. باید بدانیم که تولیدگران ما روستاییان هستند بنابراین باید آنها در روستاها بمانند.
ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.