نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: در تلاشیم تا یک سالن تئاتر فاخر و ارزشمند را در شهر و با کمک مهندسان خود ایجاد کنیم.

تلاش می‌کنیم سالن تئاتری فاخری برای مشهد بسازیم
 
به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا موحدی‌زاده که در آیین اختتامیه «دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار ۹۸» سخن می‌گفت، پیرامون فعالیت‌های فرهنگی در این سال اظهار کرد: در بخش فرهنگی همه در تلاشیم تا بتوانیم سالن تئاتر فاخر و ارزشمندی که در تراز شهر مشهد است، بسازیم و شهردار محترم و اعضای شورا نیز اراده بر این دارند که این اثر را در شهر مشهد، با کمک مهندسان خود محقق کنیم.
وی در خصوص جشنواره خانه بهار ۹۸ بیان کرد: برداشت من این است که یکی از اهداف جشنواره، قدرشناسی از هنرمندانی است که این حجم از زیبایی را در شهر مشهد خلق کردند که مورد توجه مردم قرار گرفته و شهروندان مشهدی نظر خوبی نسبت به این فضا دارند.
نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: علی‌رغم همه گرفتاری‌هایی که ما را در محاصره خود قرار داده، زیبایی‌های بهار می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که هرچند موقتا این غم و رنج‌ها را فراموش کرده و در کنار یکدیگر قرار بگیریم و این حس تعلق خاطر به شهر و زادگاه خودمان را افزایش دهیم و شهر زیباتری را برای شهروندان بسازیم.
موحدی‌زاده ضمن تشکر از تمام هنرمندانی که با ذهن خلاق خود، آثار ماندگاری را آفریدند گفت: مشهد یک ویژگی خاص دارد که همه ایرانیان به آن دل‌بسته و علاقه‌مندند و آرزوی آمدن به این شهر را دارند.
وی ادامه داد: گردش و تفریحات نیز در مشهد کم نیست و ما بناهایی چون آرامگاه فردوسی را در مشهد داریم که یک پدیده فرهنگی است و جهان آن را می‌شناسد و ما می‌توانیم این ظرفیت را توسعه داده و از این مزیتی که در اختیار ما است، استفاده بیشتری برای رونق گردشگری و کسب و کار داشته و در این جهت گام برداریم.
نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: تمام کسانی که در ساخت، طراحی و اجرای این المان‌ها نقش داشتند و شاهد تلاش‌های آنان به ویژه در دوسال قبل بودیم، قابل تقدیرند و البته در دوره‌های قبل در شورای شهر و شهرداری، زحمات قابل توجهی صورت گرفت؛ ولی در شورای پنجم این وجه تمایز به میزانی پررنگ‌تر شد و با شعاری که انتخاب کردیم مبنی بر این که مشهد، شهر امید و زندگی است و باید نشاط و شادابی بیشتری تجربه کند؛ چرا که شایسته آن است و تلاش‌هایی که در این راستا صورت گرفت، همگی حاکی از آن بوده که ما می‌توانیم شهری زیباتر، امن‌تر، روان‌تر و فعال‌تر داشته باشیم.
موحدی‌زاده عنوان کرد: در سال ۱۳۹۸ شهردار پرتلاش شهر ما برنامه‌ای را به اطلاع اعضای شورای شهر رساندند پ حاکی از آن است که‌ عزم و اراده نیرومندی در مدیریت شهری ما در حال شکل‌گیری است. به طوری که شهروندان ما این تحرک و پویایی را در عمران و آبادانی شهر، بهتر از سال قبل ببینند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری یک نهاد اجتماعی و خدماتی است که باید به رفاه شهروندان، افزایش خدمات شهری، روان‌سازی حمل‌ونقل شهری فکر کند؛ چرا که این موارد انتظاراتی است که شهروندان از ما داشته و از سویی شهرداری نهادی متعلق به مردم است. به این دلیل که از محل عوارضی که شهروندان پرداخت می‌کنند، درآمدی ایجاد می‌شود و در قالب برنامه‌ای که به تصویب شورای شهر می‌رسد، برای شهر و نگه‌داری فضاهای شهری، توسعه سرانه‌ها و افزایش شاخص‌هایی که برای زندگی شهری مورد نیاز است، هزینه می‌شود. همه این موارد حاکی از آن است که ما سال پرجنب‌وجوشی را به لحاظ تحرک در بخش عمران و ساخت‌وساز در شهر شاهد خواهیم بود. 
نایب رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: در بخش فرهنگی، در کنار عمران و آبادی شهر، نیاز به نشاط و پویایی بیش از این داشته و در هر حال ما به لحاظ شرایطی که در دنیا به کشور تحمیل شده، در وضع دشواری به سر می‌بریم و از طرفی آنان می‌دانند که مردم ایران شاید با یکدیگر اختلاف نظر یا انتقاد نسبت به شرایط اقتصادی و غیره داشته باشند، اما معنایش این نیست که یک زورمند در دنیا بخواهد اراده خود را علی‌رغم آن که دنیا هم با او همراهی ندارد، تحمیل کند. چرا که هیچ ملتی سر تعظیم بر این قدرت برتر جهانی فرود نمی‌آورد که این، خفت و خواری را به دنبال دارد.
موحدی‌زاده اظهار کرد: لذا در کنار اختلاف سلیقه‌هایی که داریم و البته موجب رشد و پویایی بیشتر جامعه است، هرگز تسلیم این فشارها نخواهیم شد. از طرف دیگر مسئولان عالی‌رتبه ما باید راهی را در پیش گیرند که به کاهش رنج، اندوه و نگرانی‌های مردم ما منتهی شود و هر کسی گامی در این جهت بردارد، خدمت واقعی به خود، کشور خود و مردم کرده است و اگر خلاف این باشد، خاطره خوشی از ما برای آیندگان به یادگار نخواهد ماند.
وی تاکید کرد: این تلاش را هم در مدیریت شهری داریم که فضای شهر ما، فضای امیدبخشی باشد و یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کنونی ما آن است که در کنار
هم قرار بگیریم و آسیبی به روحیه مردم ما وارد نشود؛ چرا که اگر روحیه مردم تضعیف شود، انسجام در جامعه نگهداری نخواهد شد. از طرفی اگر همبستگی وجود داشته باشد، مردم هم درد مشترکی را تجربه می‌کنند و هم به درمان آن فکر می‌کنند و این نگرش در شورای پنجم وجود دارد که بتوانیم رضایت مردم را داشته باشیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.