معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: انسجام موجود در حوزه خلق آثار در جشنواره خانه بهار، مشهد را تبدیل به کانون هنرهای شهری کشور کرده است.

مشهد در حال تبدیل به کانون هنرهای شهری کشور است
به گزارش قدس آنلاین ، مهدی زارعی که در آیین اختتامیه «دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار 98» سخن می‌گفت، پیرامون وجوه ممیز این دوره با سال‌های گذشته اظهار کرد: مشهد دارد با وجود و به برکت هنر زیبا و منحصر به فرد شما هنرمندان تبدیل به کانون هنرهای شهری کشور می‌شود و این یکی از اتفاقات بسیار مبارک و خوب برای مشهد است و در کنار شاخصه ویژه و بی‌بدیل آن که وجود مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در خاک خراسان است، این انسجام و رخداد در حوزه خلق آثار، مشهد را تبدیل به کانون هنرهای شهری کشور کرده است.
وی افزود: این اتفاق که با خدمات بسیار خوب دوستان ما در حوزه سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و همکاری همکاران و هنرمندی پیشکسوتان رخ داد، کاری بس بزرگ و سترگ بود. اتفاقی که فضای شهر را با کوله‌باری از 10 سال سابقه و تجربه در استقبال از بهار به این‌جا رساند که شهر مشهد امروز شاهد یک اتفاق کم‌نظیر باشد.
معاون فرهنگی شهردار مشهد با بیان این که شرایطی در مشهد پدید آمده که مردم بزرگوار این شهر انتظاری دیگر و مطالبه‌ای بالاتر از مدیران شهری خود دارند، در خصوص وجوه ممیز دومین دوره از جشنواره خانه بهار؛ هنرهای شهری مشهد ادامه داد: رویکردی که در این دوره بسیار مد نظر مدیران شهری بود، رویکرد تخصص‌گرایی و تخصصی شدن آثار بود. لذا شاهد هستیم که این رویداد هر سال به سمت ارتقا و افزایش کیفیت پیش رفته و شرایطی را در مشهد رقم می‌زند که آثار تقریبا به سمت کیفی و تخصصی شدن حرکت می‌کند و این یکی از وجوه ممیز ویژه دومین دوره جشنواره خانه بهار- هنرهای شهری مشهد است.
زارعی ضمن تاکید بر افزایش سطح کیفی جشنواره خانه بهار افزود: این افزایش سطح را می‌شود در وجود چهره‌هایی دید که کمتر در مشهد می‌شد نام و یاد آن‌ها را دید؛ هنرمندانی که در رتبه‌های ملی و در حوزه داوری در جشنواره حضور پیدا کرده و زینت فضای خانه بهار سال 98 شدند.
وی همچنین عنوان کرد: توجه به آموزش، پژوهش و اضافه شدن بخش بین‌الملل به این حوزه و ورود و خروج هنرمندانی در بخش خارجی که حال و هوایی ویژه به جشنواره بهار امسال داد، شرایطی را برای جشنواره ایجاد کرد که شور و شوق بیشتری را در هنرمندان داخلی ما به وجود آورد. به علاوه هنرمندان خارجی که به جشنواره آمدند، بسترهایی را آفریدند که گفت‌وگویی جدید در عرصه بین‌الملل برای مشهد و جشنواره خانه بهار ایجاد می‌کرد.
معاون فرهنگی شهردار مشهد در تکمیل سخنان خود گفت: یکی از دیگر وجوه ممیز جشنواره خانه بهار در این دوره شاید به تطابق این دوره با سیاست‌های ابلاغی مدیریت شهری و نگاه ویژه شورای اسلامی در دوره پنجم به موضوع هنرهای شهری مربوط است. اتفاقی که می‌توان گفت در این دوره رخ داده و هرساله نیز ارتقا می‌یابد، نگاهی است که اعضای این دوره از شورای اسلامی شهر و به وِیژه کمسیون فرهنگی شورا به مقوله هنرهای شهری داشته است. این سیاست‌ها ابلاغ شد و هنرمندان ما براساس آن هنرهایی را خلق کردند و در فضای شهری به نمایش درآمد که ویژگی‌های بسیار خارق‌العاده و کم‌نظیری داشت.
در این مراسم همچنین از برگزیدگان دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد؛ خانه بهار 98 در بخش‌های گوناگون این جشنواره تقدیر به عمل آمد.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.