۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 653581

گرانی‌های یک سال اخیر پس لرزه‌های آسیب‌زای متنوعی برای شهروندان داشته و به نظر می‌رسد باید مردم مراقب باشند و دستگاه‌های نظارتی هم با دقت بیشتری اتفاقات جامعه را نظارت کنند.

کلاهبرداری به سبک بن  سبد کالا

یکی از آسیب‌هایی که به اشکال مختلف بروز کرده توزیع بن کالا در برخی از مناطق بوده و هست و در آخرین مورد که تعدادی از شهروندان در تماس با روزنامه خواستار پیگیری آن شدند مربوط به شرکتی است که در روزهای گذشته افرادی با مراجعه به درب منازل شهروندان در مناطق کم‌برخوردار شهر برگه‌هایی را به آن‌ها می‌دادند که بر روی آن عبارت بن کالا را هم درج نموده‌اند.

نکته قابل توجه این ماجرا آن است که شرکت توزیع‌کننده این برگه‌ها با نام «شرکت مبتکران ...» اردیبهشت ماه سال گذشته به ثبت رسیده و اگر شهروندی در سامانه ثبت شرکت‌ها جست‌وجو کند به عنوان یک شرکت ثبت شده نام آن را می‌بیند و همین امر موجب می‌شود تا تصور کند ادعای آن‌ها درست است.

موضوع دیگر اینکه در بالای برگه‌ای که در اختیار شهروندان قرار گرفته به درشتی درج شده است «بن سبد کالا» و در ادامه از شهروندان متقاضی دریافت برگه می‌خواهند تا مشخصات و کد ملی سرپرست خانوار را در جای خالی مشخص شده برای این موارد بنویسند و در مقابل به ازای هر عضو خانواده مبلغی از آنان دریافت می‌شود.

اما نکته تأمل‌برانگیز ماجرا نوشته دیگری بر روی این برگه است که در آن نوشته شده «با همکاری فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش» و شهروندان در وضعیت کنونی که گرانی اقلام مصرفی خانواده‌ها توان خرید آن‌ها را بسیار کاهش داده است تصور می‌کنند چون نوشته شده «بن سبد کالا» احتمالاً همان سبد کالای توزیعی از سوی دولت برای اقشار کم‌درآمد است و اقدام به گرفتن این برگه‌ها و پرداخت همان مبالغ ادعایی از سوی فرد توزیع‌کننده برگه‌ها می‌کنند. بنابراین برای پیگیری ماجرا با دفتر مرکزی افق کوروش در خراسان رضوی تماس گرفتیم که مدیر حوزه بازرگانی این مجموعه ضمن رد این مسئله از پیگیری موضوع در مراجع قضایی خبر داد.

عشقی اظهار داشت: شرکت توزیع‌کننده هیچ گونه قراردادی با مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش برای توزیع سبد کالا ندارد و اقدام صورت گرفته مورد شکایت ما بوده و در حال پیگیری آن از طریق مراجع قضایی هستیم.

وی گفت: بر اساس قواعد مجموعه هیچ کدام از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون هماهنگی با دفتر مرکزی مجاز به عقد قرارداد یا هر اقدام دیگری نیستند و از شهروندان تقاضا می‌شود در موارد این چنینی پیش از هر اقدامی ابتدا موضوع را از مجموعه مورد نظر که می‌تواند هر فروشگاه زنجیره‌ای باشد استعلام نمایند تا از صحت ادعای افرادی که به آن‌ها مراجعه کرده‌اند اطمینان پیدا کنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.