۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 653583

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌شهر مشهد با اشاره به اینکه سال گذشته سال سخت و پرفراز و نشیبی بود، گفت: شهرداری مشهد در حوزه مالی نتایج فوق‌العاده‌ای داشت.

بدهی داشتن شهرداری بد نیست

به گزارش قدس آنلاین ، بتول گندمی در مراسم نکوداشت دست اندرکاران تحقق بودجه 97 شهرداری که با حضور شهردار برگزار شد، افزود: بهمن 96 که پیش بینی تحقق درآمد 2900 میلیارد تومانی بودجه شهرداری در سال 97 به شورای شهر ارائه شد این موضوع را در کمیسیون های مختلف با وسواس خاصی بررسی کردیم و مدیران شهرداری روزهای سختی را برای دفاع از این بودجه در کمیسیونها گذراندند.

وی اضافه کرد: شهردار در این خصوص اعلام می کرد جوان هستیم و این درآمدها را به دست می آوریم و هرچه از سال 97 بیشتر گذشت شورا مصمم تر شد که این تیم منسجم می تواند بودجه را محقق کند.

وی با بیان اینکه دی ماه سال 97 مدیریت شهری به این نتیجه رسید که برای اولین بار می تواند با تهاتر بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها با بدهی‌های دولت کاری بزرگ را به یادگار بگذارد، اظهار کرد: لذا با پیگیری‌های بسیار موفق به تهاتر 4400 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری با استفاده از ظرفیت بند "و" تبصره پنج شدند ظرفیتی که در گذشته می‌توانست استفاده شده و پروژه‌هایی در مشهد اجرا شود اما معلوم نیست چرا نشد؟

گندمی تصریح کرد: ابتدای کار شورای پنجم وقتی اعلام کردیم شهرداری مشهد 7000 میلیارد تومان بدهی دارد گفتند چگونه می‌خواهید این بدهی‌ها را بپردازید؟ بدهی داشتن شهرداری بد نیست اما بدهی که مانده بود روزگار بدی ایجاد کرده و بدهی بدی بود و اکنون خوشحال هستیم دو بخش درآمدی شهرداری مشهد موفق شدند باتلاش زیاد بودجه را محقق کنند.

ربیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: این موضوع نشان داد حتی در شرایط سخت و رکود اقتصادی با برنامه ریزی مناسب موفق عمل کرده و بدهی‌ها را پرداخت و درآمد هم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان شورای‌شهر از شهرداری حمایت کرده و سنگ‌های پیش پای‌شان را برداشتیم تا کار برای‌شان آسان‌تر شود.

وی به سیاست‌های شورای‌شهر در حوزه مالی با توجه به تصویب برنامه عملیاتی 97-1400 شهرداری مشهد اشاره کرد و افزود: یکی از این سیاست‌ها تحقق درآمد پایدار است، کار فوق العاده‌ای در بحث مطالبات دولتی انجام شد پس می‌توانیم در تحقق درآمدهای پایدار نیز موفق باشیم که برای آن در برنامه عملیاتی چهار مگاپروژه تعریف شده است.

وی گفت: یکی دیگر از موارد مورد توجه شورای شهر شناسنامه‌دار شدن کدهای درآمدی است زیرا بدون کسب درآمد نمی‌شود شهر را اداره کرد لذا مدیریت شهری باید از کدهای درآمدی تحلیل داشته باشد.

گندمی افزود: سیاست دیگر شورای شهر کاهش و صرفه جویی در هزینه‌ها است که به نوعی کسب درآمد هم عنوان می‌شود. هرچند مدیریت شهری سعی کرد به 6 درصد صرفه جویی در نظر گرفته شده در بودجه پایبند باشد اما انتظار داریم در همین سال سخت رویه‌های خود را به گونه‌ای اطلاح کند تا صرفه جویی بیشتری در هزینه‌ها کنار افزایش درآمدها را شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم محمود برهانی، مدیرکل درآمدهای عمومی شهرداری مشهد نیز گفت: ابتدای سال 97 با نگاهی به سال 96 که رکود دامن‌گیر همه بخش‌ها از جمله شهرداری بود، کمتر کسی تصور می‌کرد در پایان سال 97 چنین برگ زرینی در حوزه مالی شهرداری مشهد رقم بخورد.

وی افزود: اتفاقی که در حوزه تحقق 166 درصدی درآمد های شهرداری در سال 97 افتاد در دوران شهرداری بی نظیر بوده است. این اتفاق خوب مرهون حمایت‌های شورای‌شهر و ریل‌گذاری و راهبردهای مناسب شهردار مشهد و معاونان و تلاش‌های بسیار مدیران مناطق و نیروهای صف شهرداری است که جای تقدیر دارد.

منبع : ایلنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.