۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
کد خبر: 653585

پس از مدتی که آرامشی نسبی بر بازار ارز حاکم شده بود و ارزش دلار به قولی در کانال ۱۲ و ۱۳ هزار تومان بالا و پایین می‌شد دیروز به محض اینکه کرکره صرافی‌های سطح شهر مشهد بالا رفت و حتی ساعاتی پیش از آن ارزش دلار و سایر ارزها به طور محسوسی افزایش یافت.

رقابت تنگاتنگ دلار و پیاز در مشهد

واکنش بازار به این تغییرات، هجوم دوباره دلالان و دلارفروشان به عرصه خرید و فروش ارز بود در این بین حتی مردم عادی که گاهی داخل بازی فرصت‌طلبان می‌شوند نیز به این جمع اضافه شدند و شلوغی دوباره قسمتی از خیابان امام خمینی(ره) مشهد را بیشتر و بیشتر کردند. داستان بالا رفتن ارزش دلار دیروز به گونه‌ای بود که برخی از کاربران فضای مجازی به طنز از رقابت فشرده و تنگاتنگ قیمت پیاز و دلار در کانال ۱۴ هزار تومان نوشتند!

حواشی بازار خرید و فروش ارز در خیابان امام خمینی (ره) مشهد هم در نوع خود قابل توجه و البته تأمل برانگیز بود. در هیاهو و تب و تاب قیمت لحظه‌ای ارز، بودند نفراتی که از این تجمع خودجوش منفعت‌طلبانه به دنبال کسب درآمد بودند. در این بین فروش چای، تنقلات، دوغ و حتی غذاهای خانگی بازار خاص خودش را داشت و خیلی اغراق نیست اگر بگوییم درآمد آن‌هایی که این اقلام را در شلوغی بازار ارز می‌فروختند چیزی شبیه دلالان ارزی بود! پرسشی که در این بین مسئولان مرتبط در شهرداری باید پاسخش را بدهند این است که چطور در یکی از خیابان‌های اصلی و قدیمی شهر مشهد عده‌ای از شرایط به وجود آمده سوء‌استفاده می‌کنند و در چشم بر هم زدنی بساط فروش به پا می‌کنند و نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود؟

  کاهش ارزش طلا

اما در بحبوحه افزایش ارزش دلار در بازه زمانی دیروز و تا زمان تنظیم این مطلب شرایط در حجره‌های زرگری و بازار طلا متفاوت از جریان صعودی قیمت دلار بود.

محبوبیت طلا این فلز گرانقیمت دیروز در بازار کاهش یافت و سیر نزولی حدود ۳ هزار تومانی در هر گرم را تجربه کرد. اتفاقی که کارشناسان آن را متأثر از جریان قیمت دلار و تبدیل سرمایه برخی از طلا به دلار را علت این افت قیمت می‌دانند. کاهشی که معلوم نیست تا کی و چطور ادامه‌دار باشد. شاید همین حالا که این مطلب را مطالعه می‌کنید همه چیز به مانند دیروز نباشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.