دانش‌آموزان ۳۴ سال گذشته مدرسه خاقانی واقع در خیابان شهید پورسینای شهرک شهید رجایی مشهد پنج سال است در اقدامی ابتکاری و جالب توجه در آستانه روز معلم گرد هم می‌آیند تا ضمن قدردانی از مقام معلمان و استادان بیش از ۳۴ سال قبل خود به عشق روزهای ایام کودکی و نوجوانی دورهمی خاطره انگیزی داشته باشند.

یک دورهمی دوستانه پس از ۳۴ سال

عصر دیروز بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز دهه شصتی مدرسه خاقانی سابق و دانشوران فعلی دوباره روی نیمکت‌هایی نشستند که ۳۴ سال قبل روی آن‌ها نشسته بودند و درس می‌خواندند.

این گردهمایی سال اول با حضور تنها ۳۲ دانش‌آموز با پنج معلم آن سال‌ها از یک کلاس آغاز شد. سال بعد تعداد دانش‌آموزان به ۴۲ نفر با دعوت از ۱۰ معلم رسید.

سال سوم ۱۰۰ نفر از همه دانش‌آموزان آن سال‌ها آمدند و گردهمایی رنگ و بوی همگانی به خود گرفت.

  دورهمی دوستانه

چهارمین سال جمعیت دوبرابر شد و ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزانی که اکنون هرکدام از آن‌ها خودشان چند فرزند دانش‌آموز داشتند و صاحب حرفه هایی از استاد دانشگاه گرفته و مهندس و معلم بودند در این دورهمی دوستانه حاضر شدند. سرانجام امسال ۲۵ معلم به جمع ۲۰۰ نفره دانش‌آموزان سال‌های دور مدرسه خاقانی اضافه شدند و حتی واقف زمین مدرسه در کنار بابای مدرسه در آن زمان نیز در محفل آن‌ها حضور داشتند.

  دعوت از خانواده‌ ۱۵ دانش‌آموز شهید

دانش آموزان دهه شصتی مدرسه خاقانی حتی یاد همشاگردی‌های شهیدشان را که در ابتدای دوران نوجوانی و جوانی برای دفاع از کیان کشورمان راهی جبهه شدند و به درجه رفیع شهادت رسیده بودند را نیز در دورهمی دوستانه شان خیلی زیبا زنده نگه داشتند و با دعوت از خانواده‌های ۱۵ دانش‌آموز شهید مدرسه خاطرات با هم بودنشان را زنده کردند.

خاطره‌گویی از دوستان و همشاگردی‌های قدیمی و معلمانی که حالا همگی بازنشسته شده بودند فضای دورهمی گرم دانش‌آموزان دهه شصت دبستان و مدرسه راهنمایی خاقانی را گرم‌تر و دلنشین‌تر نموده بود. آن‌ها مصمم بودند که این جمع دوستانه را هر سال بهتر از سال قبل از آن برگزار کنند و تلاش کنند تا جمعشان هرساله جمع‌تر از سال قبل شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.