خراسان شمالی- رسول افضل‌جو گفت: پانزدهمین جشنواره علمی پژوهشی ویژه فرهنگیان با هدف ایجاد هم افزایی و تعامل بین سازمان بسیج فرهنگیان و مدیران بخش های آموزش و پرورش و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در سطوح مختلف نظام تعلیم و تربیت کشور به ویژه آموزش و پرورش برگزار می شود.

برگزاری پانزدهمین جشنواره علمی پژوهشی ویژه فرهنگیان

رسول افضل جو مسئول بسیج فرهنگیان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، از برگزاری پانزدهمین جشنواره علمی پژوهشی ویژه فرهنگیان کشور در تیرماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: این جشنواره با هدف پرداختن به مسائل اساسی آموزش و پرورش و پیدا کردن راهکار های مناسب برای حل آنها، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در سطوح مختلف نظام تعلیم و تربیت کشور به ویژه آموزش و پرورش، تولید و بازتولید محتوای علمی در جامعه فرهنگیان بسیجی و ایجاد هم افزایی و تعامل بین سازمان بسیج فرهنگیان و مدیران بخش های آموزش و پرورش  برگزار می شود.

وی گفت: شاخص های معلم تراز جمهوری اسلامی و راهکارهای تربیت آن با محوریت دانشگاه فرهنگیان، راهکارهای توسعه منابع مالی و نقش نهادهای بودجه ای در توسعه و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش و افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز، چالش های اجرای سند تحول بنیادین و ارائه راهکار، راهکارهای ارتقاء هویت فردی و ملی دانش آموزان و جایگاه، ظرفیت ها و فرصت های آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی  از محورهای این جشنواره است.

افضل جو همچنین شناسایی نیازها و دغدغه های دانش آموز امروزی و راهکارهای مرتفع ساختن آن، رابطه آموزش و پرورش با رونق تولید، چالش ها و راهکارهای مدیریت فضای مجازی در تعلیم و تربیت، چالش ها، موانع و راهکارهای تعامل گسترده تر خانواده و مدرسه، بررسی وضعیت و جایگاه ارزش های دفاع مقدس در میان دانش آموزان و ارایه راهکار، بررسی و تدوین راهکارهای عملیاتی ارتقاء منزلت، جایگاه و انگیزه کاری فرهنگیان مبتنی بر سند تحول  را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد.

وی اظهار داشت: فرهنگیان علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در این جشنواره آثار خود را تا پایان اردیبهشت ۹۸ به‌صورت اینترنتی و در پرتال جامع دبیرخانه به نشانی http://sci-cbo.ir/  بارگذاری کنند.

افضل جو در خصوص نحوه داوری مقالات گفت: مقالات بارگذاری شده همه شرکت کنندگان، در مرحله اول و در سطح استان مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و نمرات آن به دبیرخانه مرکزی اعلام می گردد.

مسئول بسیج فرهنگیان خرسان شمالی گفت: مرحله کشوری جشنواره در تیرماه سال جاری با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار و از برگزیدگان نهایی جشنواره تقدیر می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.