مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۳۰۰۰ مسکن روستایی در سال جاری توسط کمیته امداد خراسان رضوی ساخته می شود.

۳۰۰۰ مسکن روستایی توسط کمیته امداد خراسان رضوی ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله آسوده صبح شنبه در نشست خبری در محل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۰۱۹ مسکن در مناطق شهری و روستایی احداث شده است و ۳۴۰۰ مسکن نیز مورد تعمیر قرار گرفته است.

وی افزود: برای سال جاری نیز با مشارکت سپاه برنامه ریزی برای ساخت ۳۰۰۰ مسکن روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته با اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار ۹۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز وام قرض الحسنه توسط صندوق امداد ولایت به متقاضیان پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین ۴۲۰۰ جهیزیه در سال گذشته به متقاضیان پرداخت شده است و ۱۲۰۰۰۰ هزار زائر نیز به مشهد مشرف شده‌اند.

آسوده تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان تهیه سبد کالا برای خانواده‌های سیل زده در بعضی شهرستان‌های استان نظیر کلات، بردسکن، بجستان و سرخس در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن نیز در حوزه اطعام محرومین نیز با استفاده از ظرفیت خیرین اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح ۲۰۲۰ از ابتدای سال جدید اجرایی شد که شامل راه اندازی پایگاه‌های احسان جاده‌ای بود و در این راستا برای سلامتی زائرین نیز با مشارکت خیران ۲۱۹ رأس گوسفند در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها قربانی شد و در راستای نذر خدمت تقریباً تمامی مدیران کمیته امداد استان در ایام عید به مرخصی نرفتند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تاکید کرد: تا تاریخ ۴ اردیبهشت ۷۲ میلیارد ریال مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده برای کمک به سیل زده گان بوده است که به استان‌های سیل زده ارسال شده است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ خانه افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی نیز بر اثر سیل‌های اخیر دچار آسیب شده است که نیاز به بازسازی دارند.

آسوده ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت راهبران اشتغال و کارفرمایان، برون سپاری ۵۰۰۰۰ خدمت این نهاد در استان به بخش‌های خصوصی و توسعه مراکز نیکو کاری از ۱۴۷ مرکز به ۳۰۰ مرکز را از اهم برنامه‌های پیش رو این نهاد در سال جاری برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.