عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: تمدید نکردن معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا تأثیر اساسی بر شاخص‌های اقتصادی ایران ندارد.

موسوی لارگانی:عدم تمدید معافیت‌های‌نفتی تأثیر اساسی در اقتصادی ایران ندارد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت الاسلام موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته با تحریم‌های آمریکا روبه‌رو بوده است و اکنون  نیز وضعیت همچون گذشته است و تغییری نکرده است و عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران اثری در کاهش یا افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی ایران نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایران مسیر گذشته خود را در فروش نفت پیش خواهد گرفت، افزود: ایران راه‌های متعددی برای فروش نفت تجربه کرده و این راه‌ها را ادامه داده و راه‌های جدیدی نیز برای فروش نفت داریم، بنابراین ما نفت را ِ فروشیم و دغدغه‌ای در این بخش نداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران تأثیر اساسی در شاخص‌های اقتصادی ایران ندارد، اظهار داشت: زمانی که اقدام رئیس جمهور آمریکا در شاخص‌های اقتصادی مؤثر نباشد در شاخص‌های ارزی و دیگر بازارها مانند طلا نیز تاثیر گذار نیست؛ مگر اینکه فضای روانی از سوی دلالان در بازارهای مختلف ایجاد شود که بانک مرکزی باید این فضا را مدیریت کند.

حجت‌الاسلام لارگانی یادآور شد: بررسی تاریخچه تحریم‌های آمریکا علیه سایر کشورها نشان می‌دهد، آنها نمی‌توانند فروش نفت ایران را به صفر برسانند و قطعا ما از میزان فروش فعلی فاصله نخواهیم گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.