دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یکجانبه‌گرایی‌های آمریکا نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت و تنها دستاورد «ترامپ» از دست دادن شانس انتخاب او در انتخابات ریاست جمهوری است.

سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شکست می‌خورد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در گفتگویی با تاکید بر اینکه سیاست‌های یکجانبه آمریکا در قبال سایر کشورها از جمله ایران محکوم به شکست است، گفت: ایران اسلامی، یک ملت ۸۲ میلیون نفری با تمدن چند هزار ساله آن قدر ظرفیت و قدرت دارد که آمریکا نمی‌تواند به آن آسیبی وارد کند.

وی در خصوص مواضع ضد ایرانی رژیم آمریکا، افزود: چین، هند، مصر، یونان و ایران پنج تمدن بزرگ جهان هستند و ایران با سابقه چند هزار ساله خود آن قدر قابلیت انعطاف و قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی و نفوذ منطقه‌ای و بین المللی دارد که امروز محدوده نفوذ کشورمان از دریای خزر و خلیج فارس به دریای مدیترانه رسیده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که آمریکا توان توقف صادرات و فروش نفت ایران را ندارد، گفت: ایران بعد از عربستان با ۱۵۴ میلیارد ذخایر قطعی نفت، بزرگترین دارنده ذخایر نفتی و بعد از روسیه بزرگترین دارنده ذخایر گاز جهان است و در مجموع ذخایر نفت و گاز قدرتمندترین کشور جهان هستیم.

روابط خوب ایران با همسایگان

سردار صفوی با اشاره به روابط گسترده و خوب جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها از جمله همسایگان خود، گفت: به لحاظ قدرت نظامی نیز ارتش و سپاه قدرتمند ما به ویژه بعد از هشت سال دفاع مقدس که ۳۰ سال قبل آن را تجربه کرد، امروز ایران اسلامی محور ثبات و امنیت پایدار، قدرت اول منطقه و تعیین کننده در منطقه غرب آسیا است.

وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات کوچک‌تر از آن هستند که در مقابل جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن داشته باشند، خاطرنشان کرد: امارات در سال ۱۹۷۶ و عربستان در سال ۱۹۳۶ میلادی شناخته شده اند و عمرشان کمتر از ۱۰۰ سال است، اما ایران با سابقه چند هزار ساله همواره بوده و هست و آمریکا در نهایت مجبور به خروج از منطقه غرب آسیاست.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که آمریکا طی ۱۰ سال آینده از منطقه غرب آسیا خارج خواهد شد، افزود: ایران و کشورهای همسایه هستند که در منطقه خواهند ماند و ما خواستار روابط همه جانبه با همه کشورها از جمله کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس هستیم.

سردار صفوی با یادآوری کمک‌های میلیاردها دلاری برخی کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس به رژیم بعث صدام در تجاوز به ایران اسلامی، گفت: به رغم این اقدامات، اما جمهوری اسلامی ایران حمله صدام به کویت را محکوم کرد و اجازه توسعه صدام به سایر کشورهای همسایه کویت را نداد و اشاره رئیس جمهور کشورمان نیز اخیراً مربوط به این مقطع تاریخی است.

وی افزود: ما خواهان رابطه صلح آمیز با کشورهای دیگر هستیم و همچنین هر کشور مسلمانی که مورد تهاجم بیگانگان قرار گیرد از آن دفاع و حمایت می‌کنیم، همان گونه که دولت‌های سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم داعش از جمهوری اسلامی ایران کمک خواستند و ما در نابودی داعش به آن‌ها کمک کردیم.

قدرت آمریکا رو به افول است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر این که قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به افول است، تصریح کرد: یکجانبه گرایی های آمریکا قطعاً نتیجه‌ای جز شکست برای آن‌ها نخواهد داشت و تنها دستاورد آن برای ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) از دست دادن شانس انتخاب او در دور دوم ریاست جمهوری آمریکاست.

سردار صفوی افزود: ترامپ در انتخابات رژیم صهیونیستی به نتانیاهو کمک کرد و امتیاز داد تا او پیروز شود، اما نتیجه این اقدامات ترامپ، شکست خودش خواهد بود.

وی همچنین در خصوص راهبرد سیاست خارجی دولت فعلی آمریکا، گفت: این دولت دچار فهم نادرست و راهبرد غلط در سیاست خارجی است که از شش دولت قبل آن یعنی از دوران کارتر در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا پیش از دوره ترامپ بدتر است و شاهد شکاف بزرگ در سیاست خارجی آمریکا با سایر کشورها هستیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: هم اکنون شاهد شکاف‌های بزرگی بین آمریکا و روسیه در مسائل نظامی از جمله خروج از پیمان منع گسترش موشک‌های میان برد و بالستیک، تحریم روسیه از سوی آمریکا هستیم و از سوی دیگر گسل ژئو اکونومیک و تنش اقتصادی آمریکا با چین به اوج خود رسیده است.

سردار صفوی گفت: از طرفی به لحاظ امنیتی شاهد دخالت آشکار آمریکا در کشورهایی مثل ونزوئلا و همچنین دخالت آشکار نظامی در سوریه با اعزام و حمایت تروریست‌ها در غرب آسیا و ایجاد ناامنی از سوی آمریکا در جهان اسلام هستیم.

وی اضافه کرد: دولت فعلی آمریکا راهبرد غلط را در شناختن قدس شریف به پایتختی رژیم صهیونیستی و همچنین واگذاری جولان به این رژیم برخلاف همه قراردادهای بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به همگان نشان داد که این اقدامات برخلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل طی هفتاد سال گذشته است.

ایران پرچم دار تمدن سازی در جهان اسلام

رئیس همایش بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ با تاکید بر اینکه مرحله دوم تمدن سازی اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز پرچم دار این حرکت در جهان اسلام است.

صفوی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی «آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴» در ۸ اردیبهشت در تهران، گفت: در ایران یک مرحله تمدن سازی را ۵۰۰ سال قبل در دوره صفویه داشته ایم که ایران از شرق تا هند و چین و از غرب تا قلب اروپا گسترش یافت و مرحله دوم تمدن سازی اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این مرحله برای ۵۰ سال آینده در حال کار فکری و اندیشه‌ای است تا با مشارکت همه ملت‌های اسلامی تحقق یابد و جمهوری اسلامی ایران پرچمدار این حرکت است و امروز از دولت سازی در مسیر تمدن سازی اسلامی در حال حرکت هستیم.

رئیس همایش بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ در خصوص برگزاری نخستین همایش بین المللی «آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴» با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مرحله دوم تمدن سازی در جهان اسلام است، گفت: این همایش با هدف نزدیک کردن افکار و اندیشه‌های دانشمندان جهان اسلام، هشتم اردیبهشت به مدت دو روز برگزار می‌شود.

سردار صفوی افزود: آئین گشایش این همایش که با همکاری مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام و دانشگاه تهران برگزار می‌شود با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اعضای هیئت دولت و بیش از ۱۵ نفر از اندیشمندان برجسته کشورهای اسلامی و اروپایی برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین بیش از یکصد نفر از استادان و دانشجویان داخلی در این همایش علمی حضور دارند و مقالات برگزیده در ۳۶ نشست تخصصی پیرامون ۳۵ موضوع اصلی ارائه خواهد شد.

رئیس همایش بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴، موضوعات آینده تحولات اجتماعی، آینده فرهنگ و تمدن اسلامی و آینده سیاست و امنیت در ۵۷ کشور اسلامی را از موضوعات این همایش بیان کرد و افزود: چگونگی توسعه علم و فناوری، آینده محیط زیست و آینده اقتصاد در جهان اسلام از دیگر موضوعات اصلی این همایش بین المللی است.

سردار صفوی گفت: هدف اصلی برگزاری این همایش نزدیک شدن افکار و اندیشه‌های اندیشمندان ایران و سایر کشورهای اسلامی پیرامون اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امنیت است و امید داریم بخش آینده پژوهی همایش با نگاه به ۲۰ سال آینده تا اندازه‌ای بتواند دستاوردی برای سیاست گذاران و تصمیم گیرندگان باشد.

وی، نزدیک شدن و همگرایی فکری بین کشورهای اسلامی در موضوعاتی مانند گردشگری، اقتصاد و ایجاد امنیت و صلح پایدار در غرب آسیا و جهان اسلام را از دیگر اهداف این همایش ذکر کرد و گفت: متأسفانه طی ۱۸ سال اخیر جهان اسلام و غرب آسیا مورد هدف دشمنان قرار گرفته است و در ادامه ناامنی‌ها، هم اکنون نیز شاهد ناامنی‌ها را در لیبی، سودان و سایر کشورهای منطقه هستیم.

رئیس همایش بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران طی ۵۰۰ سال گذشته جز کشورهای بزرگ و قطب‌های تمدن و فرهنگ اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز ایجاد تمدن اسلامی با مشارکت همه دولت ملت‌ها و اندیشمندان و شکل گیری قطب فرهنگ تمدن ایران اسلامی و قدرت منطقه‌ای در قرن حاضر با مشارکت ۵۷ کشور اسلامی که دارای توانمندی‌های مهمی در عرصه‌های مختلف هستند در دستور کار قرار دارد.

سردار صفوی، ظرفیت بالا در حوزه‌های فرهنگی و همچنین جمعیت بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان و دارا بودن بیش از ۷۵ درصد ذخایر نفت و ۵۷ درصد ذخایر گاز جهان در کشورهای اسلامی را از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی کشورهای اسلامی بیان کرد و گفت: موضوع بیداری اسلامی و استقلال خواهی که تحت تأثیر انقلاب اسلامی در جریان مقاومت اسلامی و مبارزه گروه‌های فلسطینی و شکست دشمن در عراق و سوریه شاهد هستیم، از مباحث مهم این همایش بین المللی است.

وی ادامه داد: اندیشمندان برای ثبات، امنیت و صلح پایدار در جهان اسلام، غرب آسیا و شمال آفریقا مباحثی را مطرح خواهند کرد و امید است که این همایش بتواند برای سیاست خارجی کشور ما و سایر دولت‌های اسلامی تأثیرگذار باشد.

رئیس همایش بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ اضافه کرد: همچنین وجه و هویت مشترک اسلامی و رفاه و آسایش ملت‌ها و مقابله با تهدیدات و ناامنی‌هایی که به رهبری آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه وجود دارد در این همایش مورد کنکاش قرار خواهد گرفت.

سردار صفوی با اشاره به انعکاس این رویداد مهم بین المللی در رسانه‌های بین المللی و رسانه‌های کشورهای اسلامی، گفت: امید داریم بتوانیم آثار و نتایج این رویداد مهم را در ایجاد همگرایی‌های علمی و فناوری‌های نوین، اقتصاد، سیاست، آینده محیط زیست، روابط علمی و فرهنگی، دانشگاهی و گردشگری در جهان اسلام شاهد باشیم.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای گردشگری در جهان اسلام، گفت: سالانه بیش از ۵ تا ۶ میلیون گردشگر خارجی از جمله گردشگران مذهبی به ایران سفر می‌کنند و توجه به این ظرفیت مهم از مباحث همایش بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.