مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:با توجه به بارندگی های اخیر احتمال می‌رود که خرید گندم نسبت به سال گذشته که ۳۰۰ هزار تن بوده بیشتر باشد.

احتمال خرید تضمینی گندم بیشتر از سال گذشته
به گزارش قدس آنلاین، محسن اسفندیاری صبح امروز در دیدار با معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در سازمان ما حدود ۶۹۵ تشکل وجود دارد که از این رقم تعدادی غیر فعال و نیمه فعال هستند که در سال جاری همه تمرکز ما بر ساماندهی این تشکل‌ها خواهد بود.
وی در پاسخ به ایسنا درخصوص میزان خرید تضمیمی گندم در سال جاری، ادامه داد: از میزان خرید تضمینی گندم برای سال جاری اطلاعی ندارم تا چه حد پیش‌بینی شده اما با توجه به بارندگی های اخیر احتمال می‌رود که نسبت به سال گذشته که ۳۰۰ هزار تن بوده بیشتر باشد.
در ادامه نیز علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، تصریح کرد: ما باید به دنبال آن باشیم که برای مردم رفاه را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: امروزه با توجه به گرانی‌های برخی از اقلام نگرانی‌هایی وجود دارد که باید در صدد رفع آن گام برداریم و باید مشکلات پیرامون تامین نهاده ها نیز به صورت جدی ورود پیدا کنیم.
رسولیان تصریح کرد: ما باید از داشته های خود در جهت رفع مشکلات بخش کشاورزی نهایت بهره را ببریم.
وی ضمن درخواست از سازمان تعاون روستایی برای داشتن برنامه مدون در حوزه تامین نهاده‌ها و ایجاد زنجیره های تولید برای روستاییان، تاکید کرد: در این زمینه نیازمند یک برنامه مدون هستیم که توسط سازمان تعاون روستایی اجرایی شود و در زمان مورد نیاز از حمایت های دولتی نیز برخوردار شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: همه ما بر این امر واقف هستیم که تشکل‌های فعال حوزه بخش کشاورزی بسیار زیاد بوده اما ما از آن‌ها کمتر بهره می‌بریم.
رسولیان اضافه کرد: تعاون روستایی توانایی بسیار بالایی دارد اما ما در هیچ کجا این توانایی‌ها نشان داده نمی‌شود، شاید در این امر دولتی‌ها مقصر باشند که باید در این زمینه ورود جدی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تجمیع اراضی امری مهم است، گفت: در این خصوص نیز می‌توانیم برنامه مدونی ارائه‌ کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید مشکلات بخش کشاورزی را احصا کنیم، تاکید کرد: همچنین این مشکلات را در ستاد تسهیل مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.