مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مجوز ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی به‌زودی صادر می‌شود.

مجوز ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی به‌زودی صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: برنامه و نظارت خوبی برای کیفیت بخشی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ها در سطح استان خراسان رضوی داریم و در حال حاضر نیز ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در سطح استان داریم و به‌زودی ۳۰ واحد دیگر نیز مجوز فعالیت آن صادر می‌شود که تعداد آنها در مجموع به ۱۴۳ مورد می‌رسد.

وی افزود: برای کسب رونق بیشتر بوم‌گردی‌ها باید شبکه‌سازی صورت بگیرد که در کنار هر بوم‌گردی، دامداری، کشاورزی و دیگر حرفه‌هایی که می‌توانند برای یک گردشگر جذاب باشند فعال شوند که در این زمینه دوره‌های آموزشی برگزار شده و از سویی خود وجود بومگردی‌ها در داخل روستاها این ظرفیت‌ها را فعال کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در زمینه جذب گردشگر توسط بومگردی‌ها نیز اظهار داشت: امروز با دوره‌های توانمندسازی که بوم‌گردی‌های ما دیده‌اند بیشتر آنها با آژانس‌های گردشگری و سایت‌های بزرگ که در این حوزه فعالیت می‌کنند ارتباط برقرار کرده‌اند که به طور مثال بوم‌گردی‌های ما در خواف ظرفیت خالی ندارند و مسافران در حال رفت و آمد هستند.

مکرمی‌فر ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما برای بوم‌گردی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف بوده به صورتی که امروز برای دریافت مجوز یک بوم‌گردی باید صاحب آن ۲۵ ساعت دوره‌های آموزشی مربوطه را طی کند که با این کار، در جذب گردشگر موفق‌تر خواهند بود که به طور مثال در روستای ریاب گناباد که بیشترین تعداد اقامتگاه بوم‌گردی را دارد این دوره‌ها برگزار شده و نتایج آن از جذب گردشگر بیشتر در این روستا و در کنار آن ایجاد ظرفیت‌های شغلی و درآمدی دیگری برای روستائیان حاکی است.

وی با اشاره به این که بوم‌گردی در کشور ما هنوز نوپا و جوان است عنوان کرد: میراث فرهنگی،  حمایت‌های خوبی از بوم‌گردی‌ها صورت داده که فقط جهت بومگردی‌های گناباد در سال گذشته، ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و در کل استان نیز برای تمامی حوزه‌های میراث فرهنگی، ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصد پرداخت و ۶۷۶ شغل نیز ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: گناباد و نیشابور با توجه به پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی به عنوان شهرهای ویژه تاریخی شناخته شدند و طرح جامع مطالعاتی آنها در آینده نزدیک آغاز و ساخت و ساز، توسعه و عمران شهری آنها متناسب با هویت تاریخی و گردشگری انجام و از هر گونه اقدامات غیراصولی و ساختاری در حریم میراث فرهنگی این شهرها جلوگیری می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.