مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی(به‌نشر) از چاپ و انتشار بیش از یک هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان توسط این انتشارات خبر داد.

انتشار بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان

به گزارش قدس آنلاین، حسین سعیدی در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با بیان اینکه به‌نشر از سال ۱۳۷۷ با کتاب‌های «پروانه» به حوزه ادبیات کودک و نوجوان ورود پیدا کرده است، ابراز کرد: به نشر تاکنون بیش از یک هزارو ۲۰۰ عنوان کتاب در زمینه کودکان و نوجوانان منتشر کرده که این کتاب‌ها حدود ۱۲۰ جایزه کشوری را از آن خود کرده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که به طور متوسط از هر ۱۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان به‌نشر یک کتاب توانسته حائز رتبه برتر در جشنواره‌های ادبی کشور شود، ابراز کرد: از ابتدای فعالیت به نشر در حوزه کودکان، بیش از ۱۱۰ تصویرگر مطرح کتاب‌های کودکان و نوجوانان از سراسر کشور با این مجموعه همکاری داشته‌اند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی(بهنشر) در ادامه به رویکردهای این انتشارات در حوزه تولید کتاب کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: در حوزه کودک و نوجوان طی سه سال اخیر عموما تمرکز موضوعی کتب منتشر شده بر سه محور سبک زندگی ایرانی اسلامی، معارف اسلامی و ارزش‌های ولایی بوده است.

سعیدی با اشاره به تازه‌های نشر این انتشارات در حوزه کودکان و انقلاب اسلامی، عنوان کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه ۱۲ جلدی «شاه فراری شده» در قالب «کتاب‌های پروانه» منتشر شده که طی آن وقایع انقلاب اسلامی با زبانی کودکانه روایت میشود، همچنین مجموعه چهار جلدی «قصه‌های امام خمینی و بچه‌ها» که حاوی داستان‌های کوتاه و فرازهایی آموزنده از زندگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، ویژه کودکان روانه بازار نشر شده است.

گفتنی است، سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است و انتشارات آستان قدس رضوی در چهار غرفه و با ۲ هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه حضوری فعال دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.