قزوین_ سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی گفت: سه گروه جهادی و دو موکب برای کمک به مردم سیل‌زده از شهرستان البرز به این مناطق اعزام شدند و ۲۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی توسط سپاه شهرستان البرز به مناطق سیل زده ارسال شد.

سپاه البرز ۲۰ میلیارد ریال کمک مردمی به مناطق سیل زده ارسال کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ محمداسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز روز شنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های گروهی استان قزوین که به مناسبت روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته عقیدتی در سالن اجتماعات سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در یکی از اصول قانون اساسی و در اصل ۱۵۰، وظیفه سپاه مبنی بر پاسداری از انقلاب و حفظ ارزش های آن عنوان شده است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اگرچه نهادی به ظاهر نظامی محسوب می‌شود، اما بنا به وظیفه ذاتی خود در هر عرصه‌ای که تهدیدی از آن متوجه انقلاب اسلامی شود، حضور می‌یابد و وظیفه حفاظت و پاسداری از آن را دارد.

سرهنگ طاهرخانی یادآور شد: مردم به عنوان یکی از ارکان انقلاب است و سپاه وظیفه دارد به نیاز مردم پاسخ دهد و در بروز سیل اخیر در کشور، مجموعه سپاه و بسیج برای خدمت رسانی به مردم دل سیل پا به عرصه گذاشت.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز به اعزام راهیان نور توسط این سپاه پرداخت و عنوان کرد: در سالجاری، شهرستان البرز این افتخار را دارد که به عنوان اولین شهرستان توانست در یک مرحله بیش از ۱۲۰۰ نفر را از قشرها و سنین مختلف را با ۲۷ دستگاه اتوبوس به مناطق جنگی (راهیان نور) اعزام کند که در نوع خود در این چندسال بی نظیر بوده است.

وی بااشاره به کینه دوزی های دشمن در برابر نظام و سپاه اضافه کرد: دشمن همواره در صدد بوده تا نهاد مقدس نظام و سپاه مورد هدف قرار دهدکه ترویست دانستن بازوی انقلاب سپاه پاسداران هم یکی از توطئه‌های شوم آنان است؛ اگر نگاه ویژه سردارسلیمانی برای دفاع از وطن به مرزهای سوریه و عراق نبود، داعش امروز در داخل کشور بود و امروز شاهد هستیم که وحشی های زمانه توسط نیروهای سپاه ریشه کن شدند.

سرهنگ طاهرخانی یادآور شد: فلسفه بوجود آمدن داعش از سوی انگلیس، آمریکا و اسرائیل و عربستان ضربه زدن و مقابله با انقلاب اسلامی بوده که با تدبیر و روشنگری رهبر فرزانه انقلاب نطفه این نیروی خبیث و شیطانی نابود شد و امروز خط مقدم مرز ما سوریه است و برای کاهش آسیب ها قدرت خود را به این مرزها کشانده ایم.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: جمهوری اسلامی همواره درتحریم بوده است و این تحریم ها برای امروز نیست؛ مردم با تمام قدرت به میدان آمدند و مردم قدرت نرم نظام هستند و وظیفه هر پاسداری این است که از حق مردم دفاع کند و به نیازهای آنها پاسخ دهد.

وی در خصوص برنامه های هفته عقیدتی تصریح کرد: برنامه های متنوعی پیش بینی شده است که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری یادواره ۳۰۰ شهیدکارگری با حضور معاون هناهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان در روز یکشنبه اشاره کرد.

سرهنگ طاهرخانی گفت: کمک‌های مردمی شهرستان البرز به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در قالب نقدی و غیر نقدی توسط سپاه شهرستان البرز به مناطق سیل زده و دو کامیون علوفه علاوه بر کمک‌های دارویی و مواد غذایی و آذوقه و پوشاک برای خوراک دام‌های سیل زده‌ها ارسال شد که تنها شهرستانی بود که در این راستا گام برداشته است؛ از روز نخست سیل در کشور، مجموعه مساجد پای کار آمدند و بیشترین کمک ها در سیل زدگان مربوط به شهرستان البرز بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز ادامه داد: سه گروه جهادی و دو موکب برای کمک به مردم سیل‌زده از شهرستان البرز به این مناطق اعزام شدند و در مجموع نزدیک به ۲میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از شهرستان البرز به مردم سیل‌زده کمک شده است.

وی به برگزاری غیرعلنی جلسات شورای شهر الوند پرداخت و عنوان کرد: رویارونشدن هر مسئولی با خبرنگاران و اهالی رسانه نشان از مشکل و ضعف آن مسئول دارد که نمی‌خواهد ضعفش آشکار شود.

انتهای پیام/ 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.