نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل در دیدار فینال مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در چین موفق به کسب مدال طلا شد.

«نوری» نخستین طلایی ایران در کشتی‌فرنگی قهرمانی آسیا

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز در چین آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در ۵ وزن اول به مصاف حریفانشان رفتند که حسین نوری با پیروزی در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در دیدار نخست فی پنگ دارنده مدال برنز آسیا از چین را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد. وی در دور دوم ماتسو سومی، دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نوری در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک از سد رستم آساکولوف، دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی برای کسب مدال طلا به مصاف کومار سونیل از هند رفت که با برتری ۲ بر صفر قهرمان شد و ایران را صاحب نخستین مدال طلا کرد.

پیش از این سامان عبدولی در ۶۳ و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم ۲ مدال برنز را برای ایران به ارمغان آورده بودند. رضا خدری هم در ۵۵ کیلو به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

تا دقایقی دیگر هم امیر قاسمی منجزی در فینال ۱۳۰ کیلوگرم برای کسب مدال طلا روی تشک خواهد رفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.